Back on track

Nu är man hemma i Ramsele igen efter några dagar i lugnet, Trolldalen. Har inte skrivit någon blogg på tre dagar så jag tänkte att det verkligen var dags nu. Men frågan är : - vart fan ska jag börja?
Det är ju ingen mening att jag surrar så mycket om dagarna som varit, för då kommer det att bli meterlång läsning. Och det är ju varken roligt eller intressant. Då som läsare blir man trött och uttråkad så att men hellre struntar i det.

Men det har mest varit lugnt och mysigt. Även om lilla Albin varit väldigt grinig alla dessa dagar, från och till såklart. Dåliga nätter har det också varit. Denna natt var inget undantag. Nu är jag så trött och slut, i bilen på väg hem kände jag sån stor lust att bara svänga av, stänga av bilen och lägga mig bak och sova.

I Onsdags då vi kom till Sollefteå så släppte vi av Tommy på skolan, sedan bar det vidare ner på Hullsta där vi parkerade och gick in för att hälsa på Verran. Lägenheten var jättefin, härligt och där hade hon gjort det riktigt mysigt med tända ljus och grejer. Hon bjöd på frulle som bestod av thé och mackor och efter det blev det kaffe med bulle. Jimmy var ju också där typ hela tiden, vi surrade om allt möjligt och det var väldigt trevligt.

Efter det hembesöket så träffade jag mamma & pappa. Vi gick först och fikade på Westerlunds. Sedan gick vi på stan, där blev det ganska mycket köpt vill jag säga. Men bara sånt jag hade tänkt köpa, plus några mössor bara för att dom var billiga. Annars blev det 4 bodys, två par strumpor, två haklappar, tre mössor (varav två är på tok för stora och ska ges bort eller sparas). Allt var såklart till Albin. Han hade också sån tur att han fick en ny overall, mössa och ett par skor av sin mormor och morfar - jättefint!

Torsdagen spenderades bara hemma hos mamma & pappa i "lugn och ro".

Gårdagen var Rasmus med oss och var kvar över natten. Vi såg Let´s Dance igår kväll och jag måste säga att jag tror jag gillar Laila Bagge mest. Hon var så duktig igår också! Vi åt lite götta och fikade.

Som jag redan sagt så hade Abbe en dålig natt även inatt. Jag kan ju skriva ner mitt nattpass här.
Han somnade vid halv elva. Jag gick och la mig strax efter elva tror jag, då hade han redan hunnit vakna en snabbis så jag fick ge han tutten och slå på hans speldosa. Klockan blev nog halv ett innan jag somnade.
Albin vaknade första gången klockan två då han åt en skvätt och somnade om halv tre.
Vaknar sedan klockan halv fem då han får en skvätt igen, eftersom inget annat fungerade.
Han somnade om då klockan var halv sex, och sov då till klockan halv sju, då vi slutligen klev upp. För jag orkade inte mer.

Än så länge går det ju hyffsat, men det brukar vara senare på eftermiddagen och tidiga kvällen som är värst för mig. Då lär jag nog vara som en dö sill. Hoppas bara att Albin är det han också, åtminstone nöjd...
Idag innan jag begav mig mot Ramsele så kom Malin och Oppe förbi en snabbis. Malin fyller ju 35 år idag, så hon fick sin present från familjen Larsson/Nilsson - två par hipstertrosor, ett halsband och ett par örhängen. Hoppas hon blev nöjd!

Det har varit väldigt kallt också dessa dagar - mellan 25 och 30 minusgrader. Skönt att det var lite bättre idag, annars hade jag nog inte kunnat ta mig hem med forrrden.

Just nu är Albin med sin pappa hos Elin & Edvin och hälsar på.
Skönt att få lite tid för mig själv efter såna här dagar.


(Ser ni, nu blev det ganska långt ändå? Och då har jag varit kortdragen & snabb).

Ska lägga in bilder på några av grejerna som inhandlades i Onsdags....

Tjo flöjt!

Kommentarer
Postat av: Linnea

Jag har utmanat dej i min blogg ;)

2009-01-17 @ 14:37:46
URL: http://linneasjolen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0