Omtumlande

Skönt att det äntligen har slutat snöa, så man kunde gå ut en sväng. Det har ju kommit över 3 dm denna helg. Nu tycker jag att det kan vara bra med snö, och istället bli härlig vår med strålande sol.

Jag och Albin har varit på kyrkis idag, det var trevligt att träffa lite folk. Även om jag är trött och känner mig som en vandrande vålnad. Vi träffade mammor med barn och Albin skötte sig faktiskt förvånansvärt bra. Jag blev helt chockad över hur snäll min lilla prins var. Han var ju dessutom väldigt trött. Jag drack kaffe och strax före ett klädde jag på Albin. Medan jag klädde på mig och sa hejdå till dom andra så hann lillgubben somna av sig själv där i vagnen. Det hör inte direkt till vanligheten.

Gick till frissan och bokade klipptid, jag som hade önskat att få det gjort nån dag denna vecka, eller nästa. Men jag fick tid den 26:e Februari, för hon hade som vanligt ganska fullt ända fram till 25:e. Men tiden går ju ganska fort ändå, så nu längtar jag tills det blir gjort.

Efter det gick jag på ica och handlade lite. Köpte bland annat "Macken"-serien på dvd, som hörde till aftonbladet - 69 kronor. Vilket klipp! Det fanns bara en kvar och såldes ju bara igår och idag. Ibland ska man kanske ha lite tur också? Handlade lite fikabröd, barnmat och annat smått & gott. God pigall som jag har klämt i mig till ett glas mjölk nu. Träffade Lillemor så vi surrade lite, trötta mammor som vi båda är. Det var roligt att se henne iallafall, måste ta och hälsa på henne nån dag snart igen.

Det börjar bli mycket för "lilla" mig nu.

Mitt batteri till telefon dog när vi gick till kyrkis, så den har varit avstängd hela tiden. När jag kom hem så satte jag i laddaren direkt och slog på telefon.
Hade fått ett sms av mamma där det stod : Du behöver inte bli orolig, men papsen ligger på IVA. Han var tungandad och hade ont i bröstet i morse (efter snöskottningen). Ingen hjärtinfarkt men det kan vara kärlkramp. Jag hör av mig igen. Kram :(

Inte orolig, går det? Så känslig som jag är just nu så for ju mitt hjärta upp i halsgropen, ögonen blev såklart tårfyllda. Har pratat med mamma och pappa mår bättre nu som tur är. Han har fått medicin och kommer att läggas in på någon avdelning. Jag känner mig lite lugnare nu iallafall. Men alltså, när ska det ta slut på tråkigheter och jobbiga saker. Är det inte nog med Albin? Nu hoppas jag verkligen att pappa är så pass pigg att han får åka hem imorrn. Så att mamma kan komma till oss som planerat. Men annars åker nog jag och Abbe till dom. Detta var då lite omtumlande, usch! Min älskade bästa pappa ♥

Albin ligger iallafall fortfarande och sover, han sovit över 1,5 timme. Det behövs verkligen. Han ligger nere i vagnen i trappuppgången. Han lär nog vakna när som helst och vara döhungrig. Då blir det bråttom minsann  :)  Nu ska jag sätta mig i soffan framför teven och försöka slappna av lite, den tid som är kvar av lugnet.
Mitt halens-paket har kommit till OK också, så det ska jag springa och hämta sedan, så fort Tommy kommit hem.

Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0