Medicinmannen

Nu är vi tillbaka i Ramsele igen, jag och min kära son. Känns både skönt och tråkigt på samma gång. Alltid skönt att komma hem men tråkigt att inte ha mamma & pappa i närheten. Men det lär nog inte dröja alltför länge tills nästa gång, det gör det aldrig.

Hämtade Tommy på skolan halv fyra och så fick han köra hem. Frös som en gris hela vägen, eftersom värmen inte fungerar som den ska i våran sierra, framför allt inte i denna kyla som varit idag - 22 grader kallt, brrr!

Vi var med Albin på återbesök hos läkaren idag. Det gjordes ett stick i fingret, utan en min och utan ett ljud. Han var så duktig gubben. Crp:t hade iallafall gått ner ända till 12, underbart! Det är ju nästan som det ska vara.
Han har ju heller ingen feber längre, så det känns ju också bra. Äter som han ska, kissar mycket och är pigg.
Vi fick också veta svar på odlingarna som skickades iväg i Tisdags. Han hade urinvägsinfektion - bakterier i urinen. Men tur var ju iallafall att det inte hade lyckats sprida sig i blodet.

Iallafall så är det ju 7 dagar kvar med denna medicinkur han får nu, och idag fick vi en medicin utskriven som han också ska få under dessa 7 dagar för att förebygga svampinfektion. Jag ger honom även Sempers magdroppar som jag gjort sedan länge. Dom är till för att behålla tarmfloran...
När vi är klar med dom medicinerna så ska det påbörjas med en ny som han ska få en gång om dagen i 3 veckor, som också fungerar som ett slags antibiotika. Och det för att man ska göra allt för att han inte ska få någon mer infektion.
Vi fick även flytande alvedon på recept, bara för att vi då fick det billigare. Vi har ju handlat så mycket åt lillprinsen nu att vi snart är uppe i det så kallade "frikortet". Men just nu har vi halva priset på alla receptbelagda mediciner.

Om en si sådär 4 veckor blir det besök till läkaren igen, då det tas nya prover. Och dom ska konstatera om han är helt frisk från infektionen. Är det lyckligtvis så att han är bra då så ska det bokas tid för röntgen på njurarna, för att se hur den vänstra njuren se ut och se vad man får göra åt det då.

Nu känner jag bara att jag vill att dom här veckorna ska rusa förbi så vi blir klar med mediciner, att vi får veta hur det ligger till och att min underbara lilla älskling ska bli bra.

Efter sjukhuset åkte vi som planerat ner på stan. Vi åt lunch på kina, mamma bjöd! Gick en snabbis på Lindex också för att kika lite, men hittade inte det jag skulle ha. Det blev faktiskt inte en enda pinal köpt idag, och det var lika bra det.

Vi åkte hem, fikade och myste sista stunden innan vi skulle åka hem till Ramsele.
Det har varit en relativt bra dag för Albin idag, än så länge. Får hoppas att det håller i sig.
När vi kom till Ramsele började jag med att inhandla lite snus, för att sedan rulla vidare mot OK och ta ut paketet från H&M som jag fått vänta länge på. Allting var bra, både mina och Tommy grejer. Även Albins nalle puh-grejer, dom var så himla fin.

Nu ska jag dricka klart mitt kaffe medan jag lägger in alla sjukhus-bilder på datorn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0