Gravad lax

Denna dag har varit relativt lugn, som dom flesta dagar. Albin fick sig lite lunch idag - kalvkött med grönsaker, och mosad frukt till efterrätt. Han var väldigt duktig faktiskt. Annars har han ju inte varit något vidare förtjust i barnmaten, men det gick som sagt bättre idag.

Mamma kom hem halv fyra. Då började pappa med middagen. Det blev parisare med bröd, och det var nog över 10 år sen sist tror jag. Det slank ner iallafall.

Abbe har varit ganska gnällig idag, nästan inte sovit nånting och har inte velat vara själv mer än en minut. Jag har så himla ont i min rygg så det börjar bli så jobbigt att bära på han nu. Jag hoppas att han blir lite bättre när det är slut med medicinerna, när han är frisk i sin kropp och när dom förbannade små tänderna ploppat upp.

Tyvärr så glömde jag ju helt bort att ta ur vagnen ur mammas volvo, så vi kunde inte gå ut nånting idag. Jag har faktiskt dessutom haft mina pyjamasbyxor på mig hela dagen. Gått runt som den jättestora trasan jag är, med håret i en slarvig knut.

Just nu ligger Albin bredvid mig nere på golvet och kräver min uppmärksamhet, medan jag skriver. Så det tar en stund det här. Han ligger på rygg och leker hyffsat nöjd, tills att han vänder sig på mage som nu går väldigt snabbt. Efter några sekunder blir han less på att ligga på mage och orkar inte heller tänka efter hur man vänder sig tillbaka. Då hojar han på för fullt. Så då får jag hela tiden kliva upp och vända på honom.

Pappa står i köket och donar och mamma ligger och vilar. När hon kliver upp ska vi äta rostade mackor med gravlax och gravlaxsås, fy fasen va gött! Till det blir det Let´s Dance som underhållning, kan det bli bättre? Och på tal om Let´s Dance då, så såg jag och pappa en glimt från genrepet idag på internet. Då dansade Laila och visade hela rumpestumpen.

Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0