God förmiddag

Inatt var det en rätt så jobbig natt, trots att det var pappas nattvak. Albin vaknade ganska mycket. Han åt sitt sista mål mat mellan halv tio och tio igår kväll och åt inte första målet förrän klockan 8 i morse, så det var helt otroligt tycker jag. Det är bra att han klarar att vara utan mat på natten iallafall.

I morse har han varit gudomligt go, vi låg i sängen och myste alla tre ett tag innan vi klev upp.
Jag och Tommy åt äggmackor och drack ett glas oboy till frulle, riktigt gott! Jag la mig på golvet bredvid Albin. Han var jättetrött, sög på tutten, jag la honom på sidan och la mitt huvud mot hans, och rätt vad det var så somnade han. Där på golvet på sitt täcke! Herregud vilken sötpropp. Vi flyttade honom till sin säng, så han ligger där och sover nu.

Tommy sitter och tittar på Simpsons och jag satte mig här för ett slag.
Senare vid två ska vi ta vårat pick och pack och bege oss till Myrdalen och gogubben Bertil. Där blir det nog kaffe med dopp och en massa toksurr, det är ju som sagt Bertil vi talar om  :)

Glömde att tala om mitt irritationsobjekt igår - varmvattnet! Jag och Albin skulle ta oss ett bad. Började hälla i vatten i karet. Och vi, som alltid brukar ha så bra med varmvatten. Man brukar inte ens behöva ha i närheten på det hetaste på kranen. Nu hade jag på det hetaste och fullt ös. Det var tur att jag stod kvar där och kände emellanåt. För efter en stund, då karet inte ens var halvfullt, så började vattnet bli kallt. Lät det bli lite till eftersom att det var lite väl lite vatten annars. Sedan hoppade jag i och Albin fick också komma i, medan det var någorlunda temperatur på vattnet. Myste lite och tvätade honom. Sedan fick han kliva ur till pappa. Jag fixade mig själv lite med benrakning och hårinpackning, i närmare halvkallt vatten - USCH! Irriterad blev jag!

Sedan får vi se vad resten av dagen har att erbjuda. Ikväll blir det väl Melodifestivalen och något snask ska jag tro.


Våran söta busunge denna morgon  :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0