Fredag den 13:e

Ja det är inte så ofta detta inträffar på året, Fredag den 13:e, men nu är den här. Vi får väl se om det händer något särskilt eller om det bara är som vanligt. Jag tror nästan att vi ska hålla oss inne för säkerhets skull. Det är cirka 16 grader kallt just nu, men då är det ju solsken också.

Tommy skulle till tandläkaren i morse för att kolla om han hade något hål, och hur ofta är det man går till tandläkaren? Framför allt att man själv ringt och bokat tid. Han gick iallafall dit, han hade inget hål men dom fyllde igen en tand. Och så skulle dom ju röntga tänderna, men då fungerade ingen röntgenmaskin. Typiskt eller? Kanske det beror på denna dag?

Natten har rullat på, det har väl gått bra. Visst har vi vaknat, men är det ovanligt? Morgonen var nästan ännu värre, vaknade hela tiden kändes det som. Abbe fick krubb klockan 6, så han var ju duktig. Han höll sig från klockan 22 till klockan 6.

Vi klev upp strax före halv 9 i morse. Just nu ser jag teve medan jag sitter här med bärbara datorn, man känner sig riktigt aktiv må jag säga. Albin ligger på golvet bredvid nedanför mig och surrar, leker och hojar till lite titt som tätt.

Det är bara vi och pappa hemma, mamma åkte till jobbet halv sju. Så tråkigt att han har jobbarhelg. Men jag är glad att pappa är hemma iallafall. Skönt att slippa vara själv.

Sitter och tittar ut genom fönstret och det är så himla fint. Det är alldeles klart, blå himmel, en massa snö ch strålande sol. Så man kanske måste gå ut en sväng med Abbe sen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0