Äntligen har den kommit!

Ja hör och häpnad, äntligen har Abbes första tand kommit. Den som jag har trott vara på gång i nästan 3 månader, som han har gnagt, dregglat och klagat. Den måste ha varit väldigt tjurig denna tand, den har säkert varit på gång, bara att den tagit lång tid på sig att komma upp.
Jag har brukat känna i hans mun flera gånger om dagen varje dag för att känna tillstymmelse till litet riskorn, men icke. Kände där även igår och då var den inte där. Så den måste ha kommit fram över natten, för i morse fanns den plötsligt där. Och gissa om jag var glad? Så skönt för lillgubben, den har säkert varit jobbig för honom, det gör nog ganska ont. Man kommer ju som inte ihåg själv hur det var, så det är svårt att tänka sig. Detta var nog den största nyheten jag hade att berätta idag  :)

Dagen har rullat på som vanligt. Lite tråkigt är att Albin har sovit väldigt dåligt idag, även ätit ganska dåligt över dagen. Men det har gått lite bättre ikväll. Han har fått sitt sista kvällsmål och ligger nu i sin säng och sussar gott, min älskade lilla sötpropp.
Elin och Edvin kom som sagt till oss idag. Det blev kaffe och kakor, fast saft till lille E förstås. Han provade Albins gåstol som han älskade och även min gamla gunghäst. Han surrade för fullt idag också, det var mest "sitta", "mamma", "titta mobbo", "kaka" och "tack"  :)

Edde provar Albins gåstol och gunghäst, gillade båda skarpt tror jag  :)
 

Ikväll har vi haft besök av Tomas och hans brutta igen, det blev kaffe med dopp och lite surr även idag. Sedan kom Kajsa och Jim också. Dom åkte bara för en liten stund sen, det var väldigt trevligt med lite sällskap. Grabbarna satt roade vid datorn och babblade, medan jag och Kajsa satt i soffan, pratade och såg på teve. Gluttade på Let´s Dance, hängde inte med så himla bra hela tiden, så man kanske får se reprisen på Söndag. Såg iallafall att både Morgan och Laila var super. Helt underbart är att George Scott åkte ut ikväll - yay!

Nu känner man att kroppen är väldigt slö och ögonlocken tunga. Så det skulle vara underbart att krypa ner i sängen och slockna fortare än kvickt. Men jag ska väl plocka undan lite först, borsta tänderna och läsa lite bloggar först.
Jag tror bestämt att Tommy får ligga på min sida sängen inatt igen, för då kanske Albin sover lite bättre?

Imorgon ska vi åka till Albins gammelfarfar Bertil i Myrdalen, det var typ 1 månad sen vi var där sist så det är verkligen på tiden. Så det blir roligt att få träffa min gogubbe, och jag tror att han tyckte det skulle bli roligt att träffa oss också, framför allt att få se lilla Albin.

Tro vad vi ska hitta på imorgon kväll då? Vore roligt med lite sällskap igen... Får väl se! Det blir nog bara lugnt och mysigt hemma iallafall.

Nu ska jag kika vidare, innan det blir läggdags. Ha en fortsatt trevlig Fredag kväll. Godnatt!

Kommentarer
Postat av: emma härnqvist/perfektion

ja de klart :)

2009-02-21 @ 00:09:44
URL: http://perfektion.blogg.se/
Postat av: Verran

Okej, men ändå, förstår att oron hela tiden finns där. Ja jag kan tänka mig att ni är bra slut. Jag vet ju själv hur jag är om jag sovit för lite, min dag blir som förstörd. Ni gör det bra. hur går det för Tommy då ? Flyter det eller ? Kraam på er :)

2009-02-21 @ 01:15:10
URL: http://wirrelina.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0