Kajsa Kavat

Kan ju börja med att säga att jag hade en otroligt trevlig, härlig och rolig dag igår med Elin. Vi lämnade våra barn hos dagmamman, sedan tog vi en liten fika och surrade lite här hemma och sedan runt klockan 10 drog vi iväg mot Strömsund. Jag körde Elins lilla "Nils-Gunnar", det var ganska halt och spårigt men vi kom fram helskinnade. Började med Dollarstore där man gjorde en massa fynd som vanligt, handlade för 800 spänn. Det var julgardiner, saker till Albin, olika bra-att-ha-saker och julprydnader mm.
Sedan gick vi på Corner och käkade lunch innan vi gick vidare i lite andra affärer. Hittade en julklapp till Albins lilla kusin Tilda också som jag blev väldigt nöjd med, hoppas att Tilda blir det också! Vi kom hem strax före halv fyra, jag kan inte minnas att jag varit iväg någonstans och varit ifrån Albin så länge. Förutom min och Tommys tripp till Sundsvall för ett tag sedan när Albin fick vara med sin mormor. Men jag sa till Elin att så här borde vi göra oftare. Det är ju inte alls ofta man åker iväg och hittar på nånting utan sina barn. Det var en lyckad dag, tack Elin!
Albin hade haft det bra både hos dagmamma och hemma med pappa. Det är framför allt det som behövs oftare, att vara hemma själv med pappa oftare! Eftersom Tommy jobbar ganska mycket och olika tider medan jag bara är hemma så blir det nästan aldrig som dom är ensamma med varandra.

På kvällen var vi, lilla familjen bara hemma och myste. Såg självklart Idol och Erik är outstanding, fy fan vad han är skicklig! Efter det så la vi oss i sängen, åt ostkrokar, drack cola och tittade på "Flickan som lekte med elden" som jag har köpt. Jag hade ju redan sett den när den gick på bio, men Tommy hade inte sett den än. Han tyckte den var bra precis som den första. Den 11:e ska jag & älsklingen gå på bio här i Ramsele och se "Luftslottet som sprängdes", jag längtar! Då ska mamma komma hit, vara barnvakt dom timmar vi är borta, sedan umgås med oss och sova över här. Det är nog 3 år sedan jag och Tommy var på bio tillsammans.

Idag är det julmarknad här i byn - "Kajsa Kavat". Vi självklart dit, gå och strosa, träffa folk, titta på fina saker, hoppas att Albin får se någon jultomte och äta thaimat. Det blir helmysigt! Bara Albin vaknar så ska han få sig någon lunch innan vi åker dit. Helt otroligt vad han verkar sova bra idag, och det kan behövas. Både förkylning, dagmamma och bökiga nätter tar ju på den lilla busen.
Men nu ska jag göra mig i ordning lite, kanske återkommer senare ikväll. Ha en bra Lördag allihopa!


Mammas lilla älskling  ♥


Kommentarer
Postat av: MammaIda

Ja, det vart en sån där längre skjorta, typ som klänning :) Supersöt !



Kram!

2009-12-05 @ 15:27:31
URL: http://juliasmammaida.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Vilken liten sötnos du har!

Mysigt med en dag för shopping och fika i lugn och ro.

Gillar med de där filmerna och längtar till vi ska se Luftslottet.

Hoppas att ni haft en mysig dag på julmarknaden och att Albin fick träffa tomten.

Önskar er en trevlig lördagskväll!

2009-12-05 @ 19:49:10
URL: http://www.cheeky.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0