Bondelycka

Vårat internet la av nu igen just när jag skulle sätta mig vid datorn. Så nu ligger jag i sängen och tänkte skriva ett inlägg med mobilen. Vi hade ju en ganska jobbig natt inatt, eller jobbig och jobbig. Men Albin låg inne hos oss som vanligt, och så vaknade han klockan 2. Då hade inte jag hunnit somna än och han vägrade att somna om, trots att han var sjukt trött. Han fick till och med en flaska till slut, men icke! Har han bestämt sig så har han bestämt sig. Stackars Tommy som skulle iväg till jobbet, han gav upp och for iväg före 4 och jag var gråtfärdig av trötthet. Men då vid 4 somnade äntligen min lilla son. Det tog längre tid för mig, höll på att slumra till hela tiden men hade en fruktansvärt otäck mardröm som väckte mig hela tiden, den värsta någonsin tror jag. Lyckades väl somna nån gång mellan 5 och 6. Klockan ringde klockan 7, jag stängde av. Låg kvar i sängen, ringde till Ragnhild och sa att vi skulle bli försenade, för jag ville verkligen inte väcka upp Albin. Jag tror att klockan var halv nio när vi vaknade, steg upp, åt frukost och gjorde oss klara. Det var skitjobbigt att lämna honom idag också för han blir så ledsen just då. Men sen hade det gått bra iallafall. Vi har haft en mysig kväll. Jag och Abbe tog oss ett bad, där vi lekte och han plaskade för fullt. Sedan fick han åka bobbycar för glatta livet och oj så han njöt! Han somnade strax före åtta och Tommy strax efter. Jag satte mig i soffan framför teven och mådde gott. Tittade på Bonde söker fru bland annat och kan man bli annat än glad i själen när man ser Thilde och hur lycklig & kär hon är? Sedan såg jag på Oskyldigt Dömd, som faktiskt var rätt bra idag. Men tråkigt att inte få se Greys istället. Nu ska jag läsa lite på min bok innan jag ska sussa, hoppas på en bättre natt för oss. Imorgon är dagmamman ledig så då blir Albin hemma. Vi ska nog åka till Elin och Edvin och hälsa på, det blir trevligt. Godnatt!

Kommentarer
Postat av: M.

Tackar:) Ja de tycker ja! Var ju ett tag sen nu vi sågs:) Så de är ju dags för lite surr tycker ja!:)

Det är bara att kika upp :) Vi är mest hemma om dagarna så det är bara att höra av dig:)

Vilka dagar går han hos dagmamman?



Ja visst vare roligt!:)

2009-12-10 @ 22:35:04
URL: http://emanuelsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0