Stora killen

Tänk minsann, att om 2½ vecka blir min lilla Albin 1 år, och vart har detta år tagit vägen? Kändes inte alls så längesen man gick omkring med den stora magen, längtade efter att den lille skulle komma ut. Helt ovetande om vem det var som låg gömd där inne, om det var en pojke eller flicka. Vi hade bara funderat ut flicknamn, flera stycken, men var ganska säkra på Hilma. Jag tycker att det är mycket lättare med flicknamn, och jag trodde även att vi skulle få en tjej. Det var nåt jag bara kände på mig. Tommy trodde tvärtom, han var säker på att det var en pojke.
Och ut kom den finaste lilla kille vi någonsin sett, våran lilla prins. Nästan 3 dygn efter vattenavgång, efter mycket slit, kämpande från oss båda och lite jävlar anamma så kom han äntligen. Den 29:e Augusti klockan 00.46. Han var 53 cm lång, vägde 3700 gram och var helt perfekt. Vi hade inte kunnat vara lyckligare, eller mera stolta. Efter cirka tre-fyra dagar hade vi bestämt oss för namnet, ALBIN.
Och nu fyller han snart 1 år. Så jag tänkte skriva ner några exempel, saker som jag tror att Albin vill ha när han fyller år. Bara för skojs skull.

¤ En släpvagn/husvagn till hans "bobby car"
¤ Presentkort på Barnens hus
¤ Presentkort på IKEA
¤ Presentkort på Polarn & Pyret
¤ Kläder (i storlek 86)
¤ Lego (stora bitar)
¤ En rullgardin
¤ Leksaker
¤ En bondgård
¤ En docka
¤ Nalle Puh saker
¤ Dvd-filmer (Nalle Puh/Astrid Lindgren)
¤ Ett minikök med små köksredskap
¤ Böcker
¤ Små pussel



 



Kommer säkert på mera sedan också... Helst av allt vill han nog ha massa pussar & kramar och lek & bus på sin dag förstås! Självaste födelsedagen kommer att firas i Trolldalen hos hans mormor och morfar. Eftersom vi inte vet om vi har något vatten då och dessutom är mitt uppe i packning och flytt, så tänkte vi att det blev bäst så. Men sedan kommer vi att ha kalas i Ramsele i nya boendet på Lördagen en vecka efter. Vi är väldigt förväntansfulla, det kommer bli så roligt. Att våran lille prins blir så stor. Tiden har gått alldeles för snabbt!

Kommentarer
Postat av: M.

Nemen, ska ni flytta? De ha ja missat:)

2009-08-11 @ 23:18:23
URL: http://emanuelsmamma.blogg.se/
Postat av: Sofie - mamma till Casper

Vilken massa fint han önskar sig!

Ett sånt minikök vill jag ha till Casper sen oxå! :)

2009-08-12 @ 10:36:10
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Emma

Åh han kommer få en massa fina paketer ju :) Lite avis :)



Sv: Ja den videon är väldigt rörande. Satt och lipa som en bebis haha

KRAM

2009-08-12 @ 10:39:29
URL: http://niiilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0