Shoppingtur med svägerskan

Det har varit en trevlig dag idag, på alla sätt och vis. Morgonen började vid 7, men vi låg och myste i sängen alla tre och klev upp strax före 8. Albin fick sin frukostgröt, vi tittade lite på tv och jag gjorde mig i ordning. Sedan ringde vi och väckte Elin, hon hade försovit sig lite. Så hon gjorde sig klar ganska snabbt, kom in till oss på kaffe. Sedan åkte hon, jag och Albin iväg till Strömsund. Vi började med Dollarstore. För en gångs skull handlade jag inte så himla mycket som jag brukar göra, inte så mycket kraffs och skit iallafall. Men ändå blev det 620 spänn. Köpte ju två stycken korgar och bara dom gick på 300. Sen var det ballonger, tändstickor, en kalender och lite annat smått & gott. Köpte även 8 stycken nya fina muggar, för att jag ville byta ut dom andra vi har.
När vi var klar där så åkte vi in på "stan" och gick i lite affärer. Jag hade inte så mycket pengar att röra mig på, så jag kikade inte ens på saker åt mig själv eller Albin. Utan köpte bara en liten present som jag ska ge till en ganska så nyfödd liten jänta.
Sedan var det bara maten som återstod, både jag och Elin var väldigt hungriga. Så vi gick och käkade på Corner, jag tog en pizza. Den var så himla stor så jag trodde aldrig jag skulle få i mig den, men vips så var den nere och töjde ut min redan så tjocka mage! Dock var den inte alls lika god som pizzorna i Ramsele, fast det är ju ingen som slår dom...
Sen åkte vi hem och Albin sov nästan hela vägen. Han skötte sig faktiskt bra idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0