Längtan!

På kvällskvisten var vi på ica och handlade, fick några banankartonger igen. Tar några eftersom och nu hade vi ingen tom kvar. Nu hoppas jag att jag ska kunna packa litegrann då och då, så vi inte har allt kvar till helgen. Efter handlingen var vi till våran kommande lya och tittade. Jag tror att den måste ha en bra atmosfär, eller vad man säger? För jag blir så glad av att vara där, det känns bra helt enkelt. Pratade lite med Lena också, som höll på för fullt med att flytta det sista. Och så träffade vi hyresvärden. Tommy tog på sig "vaktmästar-jobbet", så hyran gick ner litegranna. Vi kommer att betala 4000 i hyra + 100 kronor för canal digital i månaden. Då ingår värmen och hushållselen, inte fy skam va? Nä, underbart! Åh vad vi längtar tills det är klart, tills vi bor där och har kommit i ordning. Det kommer bli lite att göra där bara, sånt vi varken såg eller tänkte på när vi var där förra gången. Väggarna måste målas eller tapetseras i båda sovrummen, garderober ska målas, en fondvägg ska tapetseras i vardagsrummet, några lister ska fixas och golvet ska bytas i hallen. Men det får bli en senare fråga, då det finns tid och lite hjälp! Vi har iallafall en jättebra hyresvärd den här gången, och det känns skönt! Han är snäll, glad, lustig och bryr sig mycket. Och han säger att vi får fundera på vad vi vill göra och vad vi behöver, så står han för betalningen och hjälper till så gott han kan. Det är ju så det ska vara! Men alla är tyvärr inte så...
Lena höll som sagt på för fullt och snart hade hon bara städningen kvar. Jag sa att hon kunde höra av sig så fort hon började bli färdig, så kan ju vi börja ta dit lite saker. Bara Tommy är hemma vill säga. Men på Söndag blir väl det mesta gjort, för det är bara den dagen vi är hemma och kan hela dagen. Då får vi hjälp av svärfar också...
Jag säger det igen, jag längtar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0