Fontänplask

Jag vet inte riktigt  vad jag ska skriva, eller hur jag ska börja. Har inte alls haft tid eller ork att sitta vid någon dator idag. Dagen har inte bjudit på något speciellt för våran del. Men vi har tagit oss igenom den med både lek & skratt och grin & trötthet, som alla andra dar ungefär. Tommy den stackarn är så trött och känner sig krasslig, har 38 i feber. Han som ska upp halv 3 för att åka och jobba. Jag hoppas verkligen att han känner sig bättre när han vaknar, eftersom det blir ett långt och drygt pass...

Idag när Tommy skulle vila en liten stund, gick jag och Albin ut. Gick runt lite, innan jag bestämde mig för att gå till fontänen igen. Albin fick lite lunch i form av mellanmål. Tänkte variera lite, nu när det är så varmt ute verkar inte ens han vara så sugen på mat heller. Sedan satte vi oss på kanten, jag med fötter och ben i och så höll jag i Albin så han fick stå och plaska. Gud så nöjd han var! Efter en stund kom Tommy och då fick han mysa lite med Albin i skuggan medan jag surrade med Jessika i telefon. Sedan gick vi på ica och handlade och efter det gick vi hem.

Albin sov bara en halvtimme på förmiddagen och vägrade somna om. Så på eftermiddagen var de väldigt viktigt med en lur. Han vaknade även då efter en halvtimme, men jag lyckades få honom att somna om, bredvid mig. Så jag somnade en liten sväng jag också, och självklart var jag tröttare efter det. Och tyvärr satt huvudvärken kvar...
Nu har jag sambons tunga andning bredvid mig och datorn i knät och njuter av lugnet, tystnaden.



Kommentarer
Postat av: Kajsa

Ser ut som att du blivit brun dom här soliga dagarna som varit :)

2009-08-09 @ 22:24:30
URL: http://raour.blogspot.com
Postat av: Amanda

Härliga plaskbilder. ^^

Skönt med lite svalka när det är så varmt.



Hoppas ni fått sovit gott inatt.

Kram

2009-08-10 @ 08:45:48
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Emma

Åh vad mysigt med att plaska i fontänen :) Litee avis att små barn kommer undan med såna saker, hade jag gjort de så hade jag säkert fått skäll haha :)



Hoppas Tommy blev pigg så han orkade jobba, inte kul och jobba med feber...

Kramar till er!

2009-08-10 @ 11:10:30
URL: http://niiilsson.blogg.se/
Postat av: Sofie - mamma till Casper

Hemskt när dom inte sover som dom "ska"

Tur han lyckades somna om lite iaf!



Mys med fontänbad ju!

2009-08-10 @ 22:46:22
URL: http://lillgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0