Vilhelmina

Har haft en riktigt bra dag med gott fika, god mat, trevligt umgånge och en massa lek, bus och mys. Här gjorde vi morgon strax före åtta i morse, var grymt trött och ville inte kliva ur sängen.
Vi kom iväg vid halv tio, lite senare än tänkt men det gjorde inte så mycket. Kennet & Jonna åkte dit med oss.

När vi kom fram så fick Evelina sin present från oss som var en liten docka med en enhörning. Hornet lyste när man flaxade med vingarna.
Sedan blev det fika. Kaffe, tårta, bullar & kakor. Helt i min smak alltså! Evelinas tårta bestod idag av Hello Kitty. Hennes mamma Erika är jätteduktig på att göra tårtor och gör varje år tårtor till barnen. Och dom är lika fina varje gång.

Barnen lekte och busade. Vi vuxna pratade en massa förstås. Albin skötte sig bra där hemma, min lilla gopojk. Blev väldigt trött där ett tag, så vi tog ut honom i vagnen. Tyvärr blev det bara en liten powernap på cirka 35 minuter.
Sedan blev vi bjudna på otroligt god mat. Det var köttfärsbiffar, potatis, grönpepparsås, sallad och lingonsylt. Mums! Jag åt så jag höll på att spricka, som vanligt.

Klockan sex började vi rulla hemåt och det tog ganska precis 2 timmar. Resan gick bra, om man bortser från att min stackars gubbe inte alls mådde bra. Var fruktansvärt missnöjd, skrek och grinade och jag har ingen aning om varför. Usch vad jag tyckte synd om honom. Jag längtar nästan tills han kan prata, för det är så jobbigt när man inte vet vad dom vill eller vad som är fel.
På väg hem fick vi även en ganska stor renflock som sprang framför oss ganska länge. Så söta!

Men iallafall, väl hemma så var det bättre. Det blev nästan 40 mil idag, tur och retur. Albin fick flaskan och somnade efter ett tag. Vi såg Robinson, åt chips & nonstop och drack lite cola. En mysig Lördag kväll helt enkelt. Albin har redan vaknnat 4-5 gånger sen han somnade ordentligt. Jag vet inte vad som stör honom, men nånting är det. Märkte inatt att förkylningen inte alls var över, som jag trodde. Han var jättesnorig, även idag. Fast jag tror inte riktigt att det beror bara på det heller.

Föregående natt var fruktansvärt jobbig. Just när jag lyckades komma i säng vid tolv, så börja lillsparven att vakna. Gång på gång på gång, under 5 minuter vaknade han 3 gånger. Sedan gick det inte längre. Jag fick ta honom till min säng för att prova. Det gick inte där heller. Efter en stund somnade han på mig, när jag satt. Och så fick jag sitta ett bra tag, tills jag slutligen provade att lägga mig ner försiktigt och lägga honom bredvid mig. Pjuh, det gick bra en stund. Jag somnade väl ordentligt efter halv fyra tror jag. Anledningen till tröttheten i morse är ganska klar va?

Nu vaknade gubben igen. Fy vad jag gruvar mig över denna natt. Jag måste komma i säng nu. Ska bara bjuda på några bilder från dagen också. Men hoppas att ni haft en underbar Lördag.

Den fina tårtan och födelsedagsbarnet som blåser ut ljusen


Dom blivande hockeyproffsen?



Dagens favorit - Den stora pilatesbollen


Renflocken som sprang framför oss


Kommentarer
Postat av: Ann

Gnällspik va ganska gulligt tycker jag, men hon lyssnar inte så bra på det :p Nä, det vore ju bäst om han fick nåt jobb här i närheten! Vilken fin tårta Evelina fick, det såg ut som att man ville spara den å inte äta upp den :) Kram

2009-04-19 @ 08:10:17
URL: http://annjonsson.blogg.se/
Postat av: Ung pappa till Inez

Vilken fin tårta :) Så ni är ute och vallar renar med bilen ;) hehe

2009-04-19 @ 08:42:04
URL: http://ungaforaldrar.blogspot.com
Postat av: carola

åh renar..vad jag vill åka norröver..

Vill bo i norrland..älskar norrland:)



Vilken härlig kitty tårta det bjöds på, såg jättegod ut..

2009-04-19 @ 09:18:48
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: Nikita - mamma till Albin

haha va häftigt med renar som sprang framför :P

2009-04-19 @ 09:33:00
URL: http://nikital.blogg.se/
Postat av: Anna

Vad trevlig dag ni fick. ja,det är bra här på Åland. Lite litet men jag är uppvuxen här,ganska tryggt och nära överallt. Bra när man har småbarn.

2009-04-19 @ 09:54:36
URL: http://bambinidolce.blogg.se/
Postat av: ♥ MammaRussin

vad snyggt du gjort på bloggen föresten..:) gillade kortet på albin i header... söt...

2009-04-19 @ 19:35:00
URL: http://www.enburkrussin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0