Snoriga prinsen

Natten har såklart varit jobbig med mycket snor och mycket vakna. Han har varit jättegrinig och inte alls kunnat sova. Flera gånger har jag fått suga snor. Klockan sex i morse vaknade han, då blev det snorsugning, blöjbyte och lite bajshjälp.

Sedan klockan sju fick han en flaska mat. Egentligen brukar han ju få gröt den tiden. Men jag var helt slut, kände inte att jag ville kliva upp och ordna någon gröt då. Och så tänkte jag att han kanske kunde somna av flaskan. Men det gjorde han inte. Så efter ett tag så klev pappa och Albin upp.

Dom var uppe ett tag, sedan la dom sig hos mig och sov en stund. Halv elva klev jag och Albin upp. Prinsen fick sin gröt då istället.
Pappa fick ligga kvar och sova och han sov till alldeles nyss då jag var in och väckte honom.

Jag känner mig inte heller så kry. Jag är trött och seg, ont i kroppen och lite slemhosta som gör sådär ont.
Nu hoppas jag att Albin snart kan sova en liten tupplur.
Det är så synd att han ska ha så jobbigt. Det känns som att det ska vara nånting hela tiden. Man var ju så glad att han äntligen hade blivit bättre, börjat sova bättre igen. Och så går det bara några dagar så börjar det om igen. Suck!

Idag blir det bara en lugn och slapp dag, som Söndagar är till för. Får se vad den har att erbjuda, vore skönt om man fick lite vila iallafall. Halv fyra blir det såklart hockey. Lite senare blir det One Tree Hill och Parlamentet. Sen får vi se om det blir någon film.

Mammas sötnos

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0