En skraj period

Efter en natt som man kan kalla fruktansvärd så sitter jag nu här och försöker känna att jag lever. Albin kör runt i gåstolen och gnäller lite. Tommy är och "jobbar".
I morse när jag vaknade kände jag mig inte kry, precis som det varit i flera dagar. Men nu är det bättre. Tommy klev upp med Albin vid åtta tror jag det vra. Han gav honom gröten för första gången. Sedan somnade Albin vid tio, så Tommy kom in och la han hos mig, fast i hans egen säng. Jag klev upp elva och Albin sov vidare till halv tolv.

Vi får se vad denna dag har att erbjuda. Jag har pratat med dom på pastorsexpeditionen och bestämt dop den 2:a Maj klockan 14.
Jag har även försökt få tag på distriktsjuksköterskan men det är inte lätt. Det var meningen att hon skulle ge Albin hans 5-månaderssprutor idag. Han har inte fått dom än, pga att han varit sjuk och gått på mediciner. Men nu är han ju förkyld och jag vet inte om det är så bra att få sprutorna då?

Albin har redan för några veckor sedan kommit in i en sån här period att han gör skillnad på människor och blir rädd för vissa som han inte känner igen. Det har varit både mina bröder, Tommys bror och Elins sambo Martin än så länge. Jag pratade nyss med Tommy i telefonen. Han berättade att han hade stått i badrummet och rakat sig i morse, Albin hade kommit utanför i gåstolen. Dörren var ju öppen och han såg sin far helt vit i ansiktet som en tomte. Då hade han inte kännt igen honom utan blev sådär rädd.
Jag hoppas verkligen att denna period lugnat ner sig lite tills vi ska ha dop, för tänk om han blir sådör mot prällen?

Igår skedde en singelolycka bara cirka 5 km härifrån Ramselebyn. En bil åkte av vägen och voltade. Föraren, som var en man, dog och var bara 38 år gammal. Det är så sorgligt. Vad fort det kan gå. Hoppas att han vilar i frid.

Kommentarer
Postat av: Emma

Usch dessa olyckor är så hemska och de vänder på en sekund. Talar av egen erfarenhet då jag själv vart med i en olycka, dock dog ju ingen, tacka gud för det!



Har lilla Albini (snyggt smeknamn va? hihi hoppas du överlever annars så säg till) kommit i den perioden redan? min systerson är där nu och han blir 1 om några dagar. Men klart de varierar kanske från barn till barn :)



Kramar

2009-04-07 @ 12:25:31
URL: http://niiilsson.blogg.se/
Postat av: Nikita

ny tävling hos mej

2009-04-07 @ 14:06:22
URL: http://nikital.blogg.se/
Postat av: Elin Thor

Hej! Kika in på min Köp & Sälj blogg om du hittar något av intresse, givetvis till bra priser :) Har du något du själv vill sälja? Då kan du också få annonsera, kika in på bloggen och se hur du gör :) Ha en bra dag!

2009-04-07 @ 14:08:40
URL: http://kopochsalj.blogg.se/
Postat av: rebecca

ja verkligen :D tack detsamma!

2009-04-07 @ 14:22:35
URL: http://beeccss.blogg.se/
Postat av: Emma

Sv: Då är ju Albini mycket snyggare och coolare ;)



Vad sker annars hos er idag då?

Kram

2009-04-07 @ 14:27:46
URL: http://niiilsson.blogg.se/
Postat av: Tösens M a m m a

Mkt att lära sig men förhoppningvis ska det går bra!



Ja man känner igen det där att det aldrig är lugnt när man har små barn!



Kram

2009-04-07 @ 15:06:04
URL: http://bomullstussen.webblogg.se/
Postat av: Emma

Sv: Ajdå, det var den frågan jag var rädd för. Det går inte så jätte bra, förstår verkligen inte hur man kan dricka det. Kan vara jag som blandar fel, tips?

Kram

2009-04-07 @ 15:16:59
URL: http://niiilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0