Pärlbröllop

Ja jag kan ju börja med att säga att som Albin sov igår var det längesen han gjorde sist. När jag skrev bloggen igår så låg han ju och sov och hade gjort det ett tag. Det fortsatte han med ända till halv tre på natten, då åt han. Sen somnade han strax efter tre och sov till strax före halv sex. Då åt han såklart igen, och sen klev jag och han upp klockan sex.
Jag är allt annat än pigg nu kan jag säga! Och idag är han inte lika nöjd som igår, nu vill han helst bara ligga hos mig. Det är väldigt mysigt och så, men de blir ju jobbigt också när det är hela tiden, eftersom man inte kan göra nånting. Tommy klev just upp, han har tur han, men ändå sitter han här och gäspar den lilla skiten, va fasen?  :)

Det är iallafall väldigt fint ute idag, jättemycket frost på marken, träd och buskar. Det till och med snöade lite smått förut i morse. Det enda som är bra med vintern är att det är fint, frisk luft och så självaste julafton som är så underbart mysig. Annars gillar jag inte vintern. Kylan, blasket och halkan...Sen så åker jag ju inga skidor eller snowboard. Åker aldrig till fjällen, har ingen skoter. Så jag har liksom inget speciellt att göra på vintern heller. Nej, för mig skulle det räcka med en månad vinter. Jag längtar så himla mycket tills det är närmare jul så man får börja pynta och greja på hemma, finns det nåt mysigare?? Och i år tror jag att vi ska ha en julgran också, i vardagsrummet. Sen så måste jag faktiskt inhandla lite grejer också, på Dollarstore. Får se om man har råd nån gång denna månad, eller nästa kanske...

Jag och mina bröder har fixat så att våra älskade föräldrar är i tidningen idag, dom firar pärlbröllop - alltså 30 årig bröllopsdag. Det är inte illa! Så ikväll ska dom ut och äta lite gott. Men stort grattis till dom!
Detta är gratulationen i tidningen Ångermanland idag

PÄRLBRÖLLOP
Vi vill gratulera våra underbara föräldrar, Gunnel och
Christer Nilsson, som idag har varit gifta i 30 år.
Massor med kramar från Oppe, Danne och Karin med familjer

På bilden sitter dom på ett av deras älsklingsfik på deras favoritställe GOTLAND.

Sen får vi se vad det blir idag. Pappa håller på i badrummet. Mamma har åkt och jobba, hon jobbar till sex ikväll och då ska ju hon & pappa ut och äta. Så jag vet inte alls vad man ska hitta på. Men vi åker väl en sväng på stan iallafall tror jag, även om jag inte är det minsta laddad för det, tyvärr!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0