Impuls

Natten mot igår sov inte Albin nå vidare, vaknade hela tiden och skrek på en gång (det brukar han inte göra). Så man var bra trött hela dagen.
Elin kom förbi, även Stellan & Vicky. Vi fikade & surrade och hade trevligt. Dom fick deras tackkort. Edvin sov mest hela tiden ute i vagnen. När han kom in fick han leka lite, han höll på att leta efter fisklampan (gick och lät som en fisk), så gullig! :)  Men han glömde nog bort att dom har lånat den av oss, så den är hemma hos han.
Elin tog en jättefin bild på Albin också!

ALBIN Olov Mikael Larsson med världens härligaste leende  :)

Men detta var nästan enda glada stunden för lillgubben igår. 
Annars var Albin så himla missnöjd, hade svårt att sova & komma till ro. Han grinade och skrek, ville bara vara i min famn. Jag tror han hade väldiga magbesvär stackarn. Det är ju verkligen inte roligt. Och det knepiga är att jag började med Minifom-dropparna i förrgår, och senare samma dag började det bli värre, och då under natten och hela dagen och kvällen igår. Och han pruttade som aldrig förr och verkade ha väldigt ont, spände sig som ett spjut. Man borde ju snarare bli bättre av dom där dropparna, även om det kan ta några dagar. Men man ska ju fasen inte bli sämre iallafall. Nu vet jag ju inte om det var dom förstås, men det verkar lite lurt. Så nu struntar jag i dom några dagar och se hur det är. Sen får man väl prova igen, och blir det likadant då så är det ju definitivt dropparna han inte klarar. Jag gav han inga droppar igår eftermiddag eller igår kväll heller.

Igår kväll åkte vi iallafall till sollefteå, till mamma & pappa. Skulle egentligen ha åkt hit idag med vi gjorde en impulsresa istället, kan ju va roligt ibland det också! Vi hade ju inget speciellt att göra i Ramsele idag, och så när Albin var så missnöjd så kunde det ju vara mysigt att vara med mormor & morfar. Sen så älskar han ju att åka bil också, sov i 1 ½ timme.
På vägen hit igår kväll sprang jag in till Andreas med ett tackkort till han, Lena & Axel. Det är ju väldigt bra att man kan ge många tackkort till folk, så man slipper skicka så många på posten. Sen hängde jag en påse på Matildas dörr med nå flickkläder till lilla Thyra som jag hade skaffat / fått under graviditeten. Och dom behöver jag ju inte nu!  :) Men självklart så kom jag på att vi hade glömt en grej hemma, när vi hade åkt en liten bit från Edsele, så vi fick vända och åka hem till Ramsele igen. Det är tur att det är Tommy som kör nu och att han gillar att köra, annars hade man ju blivit ännu tokigare än jag var. Men det blev till slut 11,5 mil enkel resa istället för 7 mil, lite onödigt, men inte så mycket att göra nåt åt.

Inatt sov Albin mycket bättre, somnade vid tolv igår kväll, vaknade halv fyra, åt, sen sov han vidare till nästan sju. Så himla skönt. Han är så nöjd idag också, flinar & surrar som vanligt. Mamma kom just in efter att ha varit ute & gått med honom i vagnen och han sover fortfarande.
Tommy sitter och glor på teven. Och pappa & Roger håller på för fullt i badrummet, som just nu är bara en stor träkub och man ser ända ner i marken. Det ska bli kakel & klinkers, duschkabin, spotlights, golvvärme, nytt badkar, ny toalett och nytt handfat. Kommer nog att bli riktigt fint och mysigt när det är klart om några veckor.

Nu längtar jag tills jag får mitt senaste Ellos-paket med Albins mysiga nattlampa, mina stövlar och julklapparna till barnen. Hoppas jag har tur och att dom hinner komma senast Fredag. Sen får man ju hoppas att jag får in mina extremt tjocka vader i de nya stövlarna, annars blir det ju att skynda sig och gå ner lite i vikt så jag åtminstone hinner ha dom lite i år.
Får ju även ett par skor till från det förra paketet jag beställde. För dom skulle komma senare än resten som jag fick förra veckan. Nu är dom på väg och kommer nog till OK när som helst. Det är såna här mysiga ugg-stövlar. Har redan såna men dom är sliten & fula nu så det blir härligt med ett par nya. Finns inga skönare skor tror jag!



Har också syndat lite den här veckan. Köpte en vanlig snusdosa (Granit) i början på förra veckan. Och har tagit nån enstaka snus per dag och haft inne en stund, precis efter jag har ammat. Så himla gött. Annars har jag ju köpt "Onico" eller använt papperstussar. Även om jag tog mig ur nikotinbegäret, så kommer jag aldrig ifrån begäret och känslan att få ha något under läppen. Det går bara inte. Och då och då känner jag även starkt sug efter riktig snus. Det är ju bättre än godis. Så när jag har ammat klart så kommer jag (dumt nog) antagligen att börja igen. Det blir nog lättare att gå ner i vikt då också för man småäter inte riktigt lika mycket och äter inte lika mycket godis. Ska ju trots allt försöka gå ner över 20 kg. Min drömvikt är ju 60 kg, men har till en början som mål att åtminstone gå ner till 70 kg, och väger just nu cirka 92 kg. Har en låg väg att gå, så snart måste man ju försöka sätta igång. Jag tror nog att det skulle gå lättare att gå ner i vikt nu när jag ammar också. För jag har ju misskött mig ganska stort senaste tiden, ätit mycket gosaker, godis, inte ätit regelbundna måltider och inte rört mig nå mycket. Och ändå inte gått upp nå mycket. Så om jag skulle sköta mig bättre, kanske fika & äta godis bara på helger, röra mer på mig och äta regelbundna måltider och kanske till och med bättre mat så skulle jag kanske gå ner några kilon ganska snabbt iallafall. Jag har ju väldigt dålig självdisciplin när det gäller sånt här, svårast är ju att komma igång. Sen brukar det ju kunna gå lite bättre. Det är bara att kämpa & bita ihop.



Får se vad som händer ikväll, blir nog lugnt som vanligt. Fika, teve och massa mys!

Imorrn blir det nog att åka till stan en sväng. Behöver köpa lite kläder åt Albin, bla nå bodys, trikåbyxor. Ska även se om jag hittar nå bra strumpbyxor och kanske köpa nå strumpor. Har en kupong på Kappahl och en på Lindex. Får se om man hittar något bra. Synd bara att man inte har mer pengar. Ska köpa blöjor på ICA också, måste passa på när vi är här, för dom som Albin ska ha finns tyvärr inte på ICA i Ramsele.
Fick mammapenningen idag också, men 2 tredjedelar ryker ju till räkningar och hyra, sen blir det några fler räkningar och sen ska man leva på kvarvarande pengar i en månad. Jag hoppas verkligen att handläggningen om bostadsbidraget blir klart nån gång, så att jag förhoppningsvis får den snart. Håller tummarna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0