Härlig dag

Idag är det Tisdag, och det har varit kanonväder!
För det första så sov Albin från tolv igår kväll till nästan 6 i morse, inte dåligt! Det känns sån himla skillnad när man fått flera timmars sammanhängande sömn och det är inte så värst ofta det är så bra som den här natten. Men ändå blir man alltid lika trött när det närmar sig kvällen, och man vet att lillsparven inte vill somna före tolv  :) Men det är så mysigt nu, för han är ofta så glad och pratig på morgnarna.

Sedan började dagen med att vi gick ut med vagnen strax före ett för att gå till BVC och väga lillgubben. På vägen dit träffade vi Annelie och Max som också promenerade med vagn. Till min stora glädje hade Albin gått upp 200 gram på en vecka, det är mest hittills - helt underbart! Nu är allt som det ska...hoppas det fortsätter så. Nu ska jag börja gå till BVC varannan vecka, det är ju som lite onödigt att gå och väga en gång i veckan om man vet att han mår bra och går upp som han ska nu. Och mäta behöver man ju bara göra en gång i månaden ungefär.
Efteråt gick vi till ICA och handlade lite smått och gott, solen hettade så jag var tvungen att ta av mig jackan.

När vi kom hem så fick Albin lite "krubb" och vi väntade in finbesök från "tant Annette" som kom vid halv tre. Vi fikade och hade allmänt trevligt. Jag gjorde pasta & skinksås till middag. Nettan åkte hem vid halv sju. Men sen ska vi ses på Fredag igen, hon, jag och Tina. Dom ska hälsa på mig, det blir ju jättekul!
Av Annette fick Albin en jättefin bok "Den silvriga barnkammarboken" med en massa sånger i. Så himla mysigt, det är nog en av Albins bästa presenter.


Här är den fina boken, Tack Annette!  <3

Albin har sovit gott senare på eftermiddagen/kvällen, det var skönt och väl behövligt för han.
Jag såg vänner i en hel timme, det är ju en av de bästa serierna som finns. Skulle kunna se varje avsnitt om och om igen. Än så länge har man nog sett typ alla avsnitt minst 2-3 gånger. Jag hoppas att dom aldrig slutar visa den serien på teven.
Sedan har vi just sett Desperate Housewives, en annan underbar serie. Nu ska vi till att lägga oss i soffan och se på film, tror att det blir Jägarna. Jag tycker att den är så hemsk, men jag var sugen att se nån film, vilken som helst. Och då ville Tommy se den.


Mammas söta gla´skit  :)


Far och son myser i soffan  :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0