Allhelgona helg

Det blev inte att jag skrev nå mera igår, jag var väldigt trött och så var inte Albin så glad. Fanns dessutom inte så mycket att skriva ändå...

Nu är det sista dagen på den här månaden också. Otroligt vad fort det går. Jag och mamma sitter i vardagsrummet, har just fikat och ammat. Nu ligger Albin och tittar storögt, surrar och ler lite i babysittern, fast han är jättetrött. Inatt somnade han halv tolv, vaknade halv fyra och åt, sen sov han till nästan åtta. Det är ju inte så illa, men jag är ändå grymt trött. Det kan ju kanske bero på att man sover knepigt, att man sitter & ammar och sen blir vaken ett tag varje gång man vaknar, så det blir inte så himla mycket sömn ändå. När han vaknade var han jätteelak en stund, helt otröstlig. Men sen brakade det till i blöjan och efter det blev han som en ängel, log och surrade och var så nöjd. Så det var väl nå jävliga gaser som skulle ut, stackers. Men som han är just nu är det underbart att se, det behöver man inte mycket sömn för att uppskatta!

Idag och imorgon är det Halloween och Allhelgona. På Allhelgona afton ska man hedra de döda, minnas dom. Man tänder ljus och sätter någon fin dekoration på deras gravar - i vårt fall är det min morfar, farfar och farmor vi ska "uppvakta".

Något som jag är väldigt sugen på att prova, som jag aldrig har ätit är den så kallade "Pumpkin pie". Det låter ju så gott - men vet inte alls hur pumpa smakar.
Sen så tycker jag att pumpor väldigt fin och mysig också, man kan ju dekorera och skära dom hur man vill.


GLAD HALLOWEEN


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0