Tji fick vi...

Ja nu är jag trött, och det är nog Albin också. Anledningen till att jag inte skrev nå mer igår var för att Albin inte alls hade nån bra dag eller kväll. Han hade jätteont i magen och vi fick gå och bära på honom hela tiden. Jag gick till och med en liten sväng med vagnen så han somnade, men det tog inte många minuter innan han vaknade. Inte konstigt när magen är sådär, stackarn! Det är ju så himla hemskt, jag förstår inte varför småttingar ska behöva ha det så här. Han sov inte ordentligt en enda gång under hela dagen igår, och då klev vi ju upp klockan sju på morgonen. Det knepiga är ju att han är så otroligt trött, och somnar, men vaknar lika fort igen. Det blir väl så då det är magen som krånglar. Så himla synd!

Sen somnade han klockan tio igår kväll, och det var ju nästan rekordtid för nattssömnen! Men då vaknade han klockan ett, klockan två, klockan fem och då bajsade han så då tänkte jag att han kanske skulle sova gott ett tag, somnade vid klockan sex, men då vaknade han igen halv åtta och sen klev vi upp halv nio. Och han var ju vaken i en timme två av gångerna och han var så arg, Tommy kunde inte trösta han och han hade svårt att somna. Men Tommy led ju inte så mycket för när han vaknade klockan fem så sa han : "men han har ju sovit i sex timmar iallafall va?". Haha... han hade ju sovit och inte märkt de gånger han vaknat och ätit och så. Karlarna har det oftast ganska bra dom.
Så tji fick vi, för att han hade två rekorddagar då han mådde som en prins. Då fick vi gårdagen, natten och idag som blev tvärtom istället. Men det är ju Albin det är mest synd om. Och man kan inte göra nånting, mer än att försöka trösta och ha honom nära sig. Det som är synd blir ju att han blir så van det igen, då blir det ännu svårare för honom att ligga själv sen. Men det får bli som det blir. Jag hoppas iallafall verkligen att lillgubben ska må bättre sen idag.

Idag ska vi väl fara ner på stan, vi har fått pengar av pappa så vi ska äta nånstans där, blir väl nån pizza. För mamma jobbar kväll och pappa ska vara hemma och hålla på med badrummet då rörmokaren kommer.
Sen får vi väl se vad det blir, kanske hälsar på nån. Tills vi ska på föräldraträffen och få se alla bebisar. Det blir nog roligt, synd att det var ganska sent bara, 18.30 till 20.00. Efter det ska vi åka hem till Ramsele. Han lär ju sova i bilen iallafall, som han älskar. 

Nu är jag väldigt trött kan jag säga. Albin ligger just nu också väldigt trött i sin babysitter, men han vet inte riktigt hur man gör för att somna tror jag...

Sen får vi se hur lillgubben mår idag, hur det blir med skrivandet.

Hej då så länge!

Jag, Albin och Nisse. Bortse min otroligt stygga min.

Kommentarer
Postat av: Elin

Jag längtar efter det lilla charmtrollet. Kanske vi kan komma och hälsa på imorgon efter att Edvin varit hos dagmamma?

Kramen på er!

2008-11-03 @ 12:43:54
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0