Stök

Ja idag blev Albin lite gnällig och ingenting hjälpte så Tommy klädde på han och for iväg, dom var borta i typ tre timmar.
Under den tiden så hann jag inte mer än diska, plockade undan lite, dammtorkade överallt, plockade en massa, fixade med blommor. Jag sorterade all tvätt, torkade av sofforna och rengjorde bodyn som Albin bajsade ner idag. Sen var det bara att börja med middagen som idag bestod av kyckling och ris. Tommy och Abbe kom hem vid fyra, då var han hungrig som en varg och fick äta.
Våran mat smakade väldigt bra. Sen blev det teve och lugnt. Halv sju for Tommy iväg till sin pappa för att kolla på hockeyn. Vi stannade hemma, jag såg Unga mödrar och Vänner. Just nu är det Design Simon & Tomas som är på och Albin ligger och sover, skönt. Han har haft lite ont i magen idag också. Jag väntar ivrigt på provsvaret på hans urin.
Jag har inte badat han nåt idag utan tänkte att jag väntar tills imorgon. Har såklart även en massa annat att göra imorrn också eftersom jag inte hann hälften av det jag skulle göra idag.

Så imorgon blir det till att tvätta, packa ner Albins kläder, göra tackkort och kanske skicka några, skaka mattorna och byta sängkläder. Tommy får dammsuga eftersom det är för jobbigt för mig och min rygg. Det kommer kännas härligt när det är klart och att det äntligen är rent här. Disken och dammtorkningen är ju jobbigast och tråkigast så det är skönt att jag fick det gjort idag iallafall.

Guppar på pappas ben . . .


Så otroligt söt!

Rolig min här  :)

I morgon bär det iväg till BVC för vägning och mätning av min lilla kille. Det blir spännande att se, jag hoppas att han har gått upp bättre den här veckan nu... blir roligt att få se några andra bebisar också, som vi brukar göra när vi går dit.

Nu ska jag titta på Simon & Tomas. Och vänta på att Tommy ska komma hem, då blir det Boston Tea Party och Hockeykväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0