Snö, tårtkalas och barnskrik

Glömde att berätta att vi fick strömräkningen från eon igår, som jag väntat på. Jag har undrat när vi skulle få den, tyckte att det hade gått så lång tid men jag fattade inte varför. Tänkte nästan ringa till dom och fråga. Men då fick vi som sagt den igår så det var ju bra. Men summan var dessvärre inge vidare - 2250 kronor. Det hade jag absolut inte räknat med kan jag ju säga. Så sen när vi får lite retroaktivt bostadsbidrag från försäkringskassan så kommer ju hälften att gå till eon, tyvärr. Inte mycket att göra åt.

Sen så tog jag ut Ellos-paket på OK igår också innan vi åkte och kikade på huset. Så nu har jag de flesta julklappar hemma, till alla barn. Så det känns skönt.

Idag började dagen bra, Albin somnade ganska så sent igår kväll, men det gjorde inget för han sov hela natten, tror jag. Det är så att jag kan vara grymt förvirrad ibland och har inget tidsperspektiv. Ibland har jag vaknat och ammat, men sedan glömt bort det. Men jag kan inte komma ihåg att jag ammade något inatt. Men till saken, han sov iallafall nästan till klockan 8. Då åt han rejält och somnade om efter en stund, vaknade lite till och från. Men sen låg han med mig i min säng och myste till halv elva. Härligt härligt... han brukar må som bäst på morgnarna när han sovit bra och ätit. Då är han så himla go, glad och nöjd oftast och det var han även idag. Idag blev det lite extra kalas i sovrummet när han sket ner min madrass. Sedan duschade jag, kan säga att det kändes som att jag var i sjunde himlen när jag fick duscha i lugn och ro, till och med raka benen som jag inte hade gjort på några veckor - såg ut som två stora enbuskar, så det behövdes alltså. Men redan då började Albin vara gnällig. När jag var klar åkte vi till svärfar Anders, som fyllde 54 år i Måndags. Vi var inte hemma då och sen har vi inte haft nån ork, utan vi hälsade på idag istället. Jag köpte 2 st trisslotter och så fick han en inramad bild på oss familjen Larsson/Nilsson. Kennet och Jonna var där och dom hade gjort en jättesmarrig tårta som vi fikade till kaffet. Elin och Edvin var också där och lilla Edde busade en massa med "Mobbo" Tommy som vanligt.
Albin var ganska så gnällig men han sov iallafall en liten stund på soffan som tur var. Vid tre åkte vi hem, för att prova sova ner lilleman. Gick inge vidare, somnade nån minut men sen vaknade han.

Tommy åkte sen iväg för att hämta pizza som svärfar Anders så generöst bjuder på. Tommy kom hem till mig med min pizza (som idag blev en Ramsele special), sedan åkte han hem till sin pappa igen där det vankades hockey. Det är Modo-Färjestad som spelar i Karlstad idag. Jag hoppas självklart på en vinst till FBK. Tråkigt att jag inte kunde följa med och se den, jag har ju trots allt knappt sett nån match den här pågående säsongen. Men Albin behövde ju som sagt få sova. Tommy, Elin, Edvin, Martin, Jonna och Kennet är där allihopa och Anders bjuder alla på pizza.

Mamma är i Stockholm och har idag varit med sin syster Ulla på stan. Dom har handlat nå kläder åt Albin, så det blir spännande att få se vad det blev för nåt. Vi längtar ju redan efter mormor!

Just nu är jag helt slut. Albin har varit jätteledsen, skrikit för hög hals. Han var helt och totalt otröstlig, detta var en utav värsta gångerna hittills. Tur att det inte varade så fruktansvärt länge, cirka 1,5 timme. Men det känns ju mycket längre och det är så hemskt. Jag började grina till slut, man märkte att han hade skitont i magen. Jag tror att han till slut somnade av utmattning i min famn, jag la ner han i vaggan, så nu får vi se om han får slumra en stund. Mammas stackare!
Längtar tills pappa Tommy kommer hem, det är verkligen inge roligt att vara ensam hemma när det blir sådär heller. Då har  jag lite att ta i tu med, bland annat disken - BLÄ!
Och sen är det ju Lördag idag, då ska man ju umgås och mysa i tv-soffan. Det blir ju självklart Svensson Svensson senare. Måste nog be pappa Tommy att köpa nåt gott på OK innan han kommer hem.

                                                         Lägger in två söta bilder på hjärtat vårat
 

Det har snöat hejvilt idag och gör det fortfarande, så himla mysigt när det öser ner en massa tjocka flingor så att det blir alldeles vitt ute. Dessutom blir det ju skönare luft ute också. Synd bara att jag har så ont i tårna, nu blir det ju ganska svårt och opraktiskt att använda foppatofflor så vi får se hur det går. Ska ju beställa tid för fotvård snarast möjligt, om jag har råd nån gång.
Så här ser det ut utanför fönstret nu...


Nu ska jag plocka lite och sen sätta mig i soffan och hoppas att det blir lugnt en liten stund. Men när det är så här så kan man inte riktigt slappna av, för man känner hela tiden på sig att han ska vakna. Han sover så oroligt när han har ont och han låter så knepigt i sömn när han har så här jobbigt med magen, nästan som om man kippar lite efter andan.

Kommentarer
Postat av: Tova

Hej Karin!

Jättefin blogg! Kolla gärna min blogg och kommentera den oxå!

Hoppas att ni har d bra med erat lilla underbart söta troll!

Hälsa till allihopa! Vi ses väl snart hoppas jag!

Kramar.

/Tova!

2008-11-16 @ 16:59:39
URL: http://tovamaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0