Slut som artist

Ja, det kan man ju verkligen säga - jag är slut som artist. Men konstigt nog orkar man ju med ändå på nåt vis, men det är väl för att man är tvungen.
Albin är fortfarande förkyld, hostar och snörvlar. Jag har använt en så kallad "Näsfrida" som man suger snoret ur näsan med (som jag fick låna av Elin). Den är verkligen superbra, men lillgubben tycker inte alls att den är rolig, stackarn.
Sen så har han verkligen varit gnällig hela långa dagen. Han suger ofta men äter dåligt. Alltså han vill ligga vid bröstet och suga, men han äter bara en stund, sedan blir det mer som "gosug" som tröst antar jag. Jag vet inte om han är för trött för att äta eller vad det är. Han har inte heller sovit nästan nånting på hela dagen, fattar inte hur lillen orkar. Jag är ju nog trött, men hur trött borde inte han vara då? Bebisar på 2 månader brukar väl nästan sova mer än dom är vaken?
Så man har inte fått en stund över till nånting annat. Jag hann iallafall sätta upp de där försbaskade gardinerna i sovrummet idag - strök dom inte ens. Eftersom det inte är så länge kvar tills de tas ner igen, då det blir julgardiner.
Det är så jobbigt när man inte vet exakt vad som är fel, för han har nåt problem, med sin mage tror jag. Fanns ju som sagt 3 alternativ - att det är svamp kvar i tarmen, mjölkallergi eller kolik. Nu har jag varit utan mjölk i 7 dagar och han har ätit Minifom lika länge, jag tror att det lutar mot att han har svamp kvar. Usch vad synd det är om honom. Men imorgon bitti ska mamma ringa till barnmottagningen och boka tid för återbesök, så då får vi gå dit och prata och se vad dom tror. Vi får väl kanske fortsätta med medicin, bara det går över.

Nu är han grinig, jag ska ge han en slurk och sen hoppas på att han ska kunna somna, så nu måste jag gå.
Återkommer imorgon, och hoppas att det blir en bättre dag.
GOD NATT!

Kommentarer
Postat av: Faster

Vilken tur att "Frida" fungerar bra! Hoppas att det lilla charmtrollet får sova inatt och att han får må bättre imorgon!

Pussa han från faster!

Kram

2008-11-10 @ 23:26:35
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/
Postat av: Elin

Du har blivit utmanad på min blogg!

2008-11-11 @ 11:01:53
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/
Postat av: Victoria

Jag har utmanat dig i min blogg

2008-11-11 @ 20:36:19
URL: http://victoriagt.blogg.se/
Postat av: Lena

Du är utmanad av mig med... Läs mer på min blogg. ;)

2008-11-11 @ 21:27:00
URL: http://axelsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0