Resumé

Vi var som sagt ner till kläd-dax idag, där jag hittade näst intill ingenting. Provade en grej och resultatet blev skrattanfall och tårfyllda ögon hos både mig och mamma. Jag förstår inte hur dom gör kläder, att dom inte kan tänka att det finns människor med stora meloner till bröst. Framför allt om man har stor storlek. Jag brukar ju kunna ha storlek XL i vanliga fall, men när dom har skurit av en söm under bysten så brukar det aldrig funka. För den sömmen hamnar nämligen nästan ovanför brösten på mig, det gjorde den även idag. Men inte bara det, den var trång i övrigt också, det såg rent fruktansvärt ut. Det är tur man kan skratta iallafall. Jag tycker att dom borde börja göra lite större kläder, av den fina sorten, och framför allt - göra större utrymme för melonerna...

Efter den pinsamma klädprovningen åkte vi till önsta pizzeria och åt. Jag togsom vanligt en pizza med skinka, ananas, banan och curry och det smakade mums filibabba.
Efter det så åkte vi till konsum och handlade in kvällens godsaker. Tommy åkte till Stellan och fördrev tiden tills Kennet och Jonna kom hem från Sundsvallsshoppningen. Sedan var han hos dom och kollade på hockey. Färjestad vann över Modo med 4-3. Jippi kajej!

Jag & mamma myste här hemma med Albin, teve och godis. Albin fick sin medicin och han var go och glad hela kvällen. Oppe, Malin och barnen kom över och hälsade på, mycket trevligt! Vi drack kaffe och åt nybakta saffransbullar.

Pappa är ju i Kyrkdahl på sin loppis och har pubkväll, så han kommer hem inatt nån gång.

Nu börjar lillgubben vara lite gnällig, och det beror nog på hungern, hoppas jag! Så nu ska han få sig lite kvällskrubb och sen lägger vi oss.

Just det, har glömt att säga att Albin blev 3 månader idag också. Otroligt vad tiden går!

God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0