Nästan en helt vanlig dag

Natten var faktiskt hyffsat bra. Han somnade typ halv tolv. Vaknade vid fyra och åt, efter ett tag somnade han igen trots hemsk snuva, som jag tror var anledningen till att han vaknade 07.20. Då åt han och sov en liten stund till med mig i min säng. När han sedan vaknade så var jag tvungen att suga ur snoret ur näsan på han för han var jätterosslig... det är lika hemskt varje gång, skönt att man får ut snoret men hemskt för att han blir så ledsen och elak. Men tur är att det går över ganska fort. Jag hoppas att den här jäkla snuvan och hostan går över nån gång.

Sedan ringde jag på en annons som var i tidningen på en vibrerande babysitter. Jag slog till direkt, hon skulle ha 250 kronor för den och vi skulle få den av mamma & pappa - som hittat! Vi åkte till stan vid 11-tiden. Frågade henne om vägbeskrivningen, för det blev lite missuppfattat när jag är halvdövsom jag är. Jag hade hört "Stängselvägen" men det var "Steinkjervsvägen" (tror jag det hette). Men till slut gick det bra då jag visste rätta namnet på gatan. Vi hittade huset, jag gick in och fick se babysittern. Den var jättefin och såg helt oanvänd ut, det är en Fisher Price. Så jag köpte såklart den direkt. Och tjejen,som var en ung tvåbarnsmamma, var hur trevlig som helst. Det var nästan så jag ville stanna och surra mera.

Iallafall, sedan bar det iväg ner på stan. Tommy släppte av mig med Albin och vagnen. Sedan åkte han för att besikta bilen - som gick igenom den här gången som tur var.
Jag gick och strosade omkring, shoppade några plagg åt lilleman. Två bodys och en byxa på Lindex. En body och en byxa på Kappahl. Hittade så himla mycket fint, men jag fick begränsa mig och välja det han behövde mest. Fast jag inte egentligen hade råd så fick jag lov att ta mig råd. Använde lite av mormors slant.

2 st body och en byxa på Lindex "3 för 2"  -  140 kr.
 
Body och byxa på Kappahl  -  160 kr.


Sedan så har Stellan och Vicky varit på ultraljud idag, har fått se en bild på lilla pyret - så otroligt gulligt, man såg allting så väl.
Det är ju lite lättare att fatta att man har en liten människa som lever och växer i magen efter att man har fått se ultraljudet. Och det var nog det bästa, mysigaste och roligaste under hela graviditeten, förutom när man började känna sparkarna. Jag längtar redan till nästa gång! 
Men i April blir det iallafall ännu en kusin, roligt. Spännande att se om det blir en pojke eller flicka.

Nu sitter vi framför teven, pappa kom just innanför dörren. Mamma kommer nog hem efter fem nån gång. Vi ska äta hamburgare och bara ta det lugnt.
Återkommer kanske senare..

Hej på ett tag!


Kommentarer
Postat av: Elin

Härligt att ni fick tag på en babysitter och till det priset!

Ses imorgon eller? Vill ju snusa på Albin!



Kram från faster!

2008-11-13 @ 19:31:28
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0