Modo-prylar

Förkyld
Dagen började bra med en mysig morgon i sängen. Albin hade sovit si sådär, vaknat ganska mycket på morgonen, men det är inget jag kan klaga på. Men han var så glad och go i morse så.
Men tyvärr så räcker det inte med hans magproblem, utan han har även åkt på förkylning nu. Som jag var glad för igår att han inte hade gjort än. Det var så jag hade det på känn för han hostade till ibland, och nös ännu mer än vanligt.
I morse hostade han, han var väldigt snörvlig och snorar mycket, ögonen rinner som bara den, han nyser mycket och han hade väldigt låg feber. Som tur var blev febern inge högre och han har inte blivit sämre. Så jag hoppas att det håller sig på den här nivån, att han inte blir värre utan att det förhoppningsvis går över snart.
Det har varit en hyffsad dag, bara varit lite smågnällig. Men då kan ju det också bero lite på förkylningen.
Men till något bra - jag hittade de där gardinstångsfästerna idag, de låg i dörren till städskåpet. Jag hade kollat i städskåpet, men inte i hyllorna i dörren. Men fortfarande har inga gardiner kommit upp, har nite haft någon tid eller ork. Kanske imorgon, man får se.

Besök
Sedan på förmiddagen kom Gulin och hälsade på oss, drack kaffe, surrade och myste med Albin. Så trevligt så, han var här ett bra tag.
Här myser man i Gulins famn minsann!
 

Sedan tog vi Albin i vagnen och gick ut. Vi handlade på ICA, och jag köpte den där leksaken jag berättade om igår. Kunde inte låta bli, tanken fanns ju att den mot all förmodan kunde ta slut. Jag är inte ånger iallafall. Sedan gick vi en sväng för att få luft och för att Abbe skulle få sova en stund. Efter vägen träffade vi våran kompis Göran, han ville hälsa på senare på kaffe och han sa att han hade något till lillgrabben. 
Vi kom hem, packade upp varorna. Jag gjorde mig några äggmackor - äntligen har jag något mjukt bröd att äta. Kollade lite på teven och Albin sov vidare ett tag inne.

Sedan kom självaste "Modo-Göran" på besök, som är den snällaste mannen som finns. Som jag hade kunnat ana hade han med sig en Modo hockey - påse full med grejer i. Ett 2-pack nappar, en modo-dress, en matchtröja och en haklapp - till priset av inte mindre än 930 kronor sammanlagt. Man får ju dåndimpen, heregud. Han är så go våran Göran. Jättefina grejer alltså - Fast jag inte håller på detta lag!

Sen så blev jag irriterad på mig själv. Då sitter jag lite deprimerad för att vi inte ha något fikabröd eller godis att äta eller bjuda Göran på till kaffet. Men då kom jag ju på - pepparkakorna! Så jag tog fram dom, och jag satt och åt några, tills jag plötsligt kom på, åh nej! Det är ju margarin i dom. Blev helt förskräckt, och sur. Eftersom jag har varit utan mjölk i 4 dagar nu, och så sabba med en sån där sak. Men hoppas inte att han märker av dom nåt.

Här kommer alla fina Modo-grejer
 
Tro om faster Elin blir någe avundsjuk på den här dressen?  :)


Provar sin alldeles egna matchtröja i storlek 62/68 - så gulligt!


Övrigt
Tommy ringde till Bertil för en stund, han lät mycket piggare och gladare, och det är klart. Efter att ha varit på sjukhuset i 9 dagar så tycker väl han att det är kanonskönt att få komma hem till sitt hus i skogen och sina hundar. Och få vara ifred. Nu hoppas jag bara att han ska bli bättre. Vi åker väl och hälsar på honom nån dag, ska ge honom ett inramat fint kort på han och Albin.
Jag är väldigt supersugen på att gå till frissan, behöver klippa mitt fula slitna hår, och kanske sätta i någon färgdutt. Får se när man får råd till det. Vill ju ha plattången därifrån också, som kostar 700 kronor, den är väldigt bra!

Idag har nog Jessika kommit till Sollefteå också, så hon lär väl höra av sig när som helst. Hoppas att hon haft en bra resa, och att vi ses snart. Blir roligt när hon kommer och hälsar på oss.

Kvällen ägnar vi nog bara till teven och Albin som alla andra dagar. Det är ju IDOL klockan åtta, alltid lika spännande!
Istället för godis och annat snask så får jag väl göra mig några goda mackor istället då, suck!
Får se om man återkommer något, eller om det bara blir teven och sen sängen.

Min lilla snygging ikväll

Kommentarer
Postat av: Elin

Faster Elin är rysligt avundsjuk på BÅDE dressen och matchtröjan. Måste nog ta och tömma ut och in på plånboken och ge Edvin sådär fina kläder med ;-)

2008-11-07 @ 19:58:39
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/
Postat av: Elin

Faster Elin är rysligt avundsjuk på BÅDE dressen och matchtröjan. Måste nog ta och tömma ut och in på plånboken och ge Edvin sådär fina kläder med ;-)

2008-11-07 @ 19:58:41
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/
Postat av: Elin

Tack!

Självklart kan jag försöka fixa till en åt dig med, det är ju roligt att sitta och hålla på med det.

Ja, tycker att vi kan hitta på nåt imorgon. Ni kanske kan komma hit så kan vi gå en sväng, sen låta pojkarna (förhoppningsvis) sova en stund medans vi kanske kan spela nåt spel?

Kram på er!

2008-11-07 @ 22:16:25
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0