Magont, brak och spya - en vardag!

Nu sitter man här igen och Albin ligger ganska nöjd bredvid. Tro om man ska rita ett kors i taket?

Natten var ju hyffsad. Det roliga, Albin brukar nästan aldrig somna före halv tolv på kvällen, tyvärr! Igår fick jag honom att somna i sin vagga redan kl. 22.15, till stor häpnad. Åh tänkte jag, rekord! Berättade för mamma och hon blev lika förvånad. Jag la mig i sängen, min kompis Kristina började sms:a med mig. Sen sa jag att jag måste försöka sova, man måste passa på när Albin sover. Tro ni inte på fasiken att lillgubben vaknar, klockan 22.45. Han gnällde som en stor spik, han fick lite krubb att sova på. Men han vägrade att ligga i vaggan, det som han alltid brukar göra. Men denna kväll gick det inte. Så jag fick ta honom till min säng, det får inte bli en vana. Men det fanns inget annat att göra, han hade nog problem med magen redan då. Han somnade iallafall vid 23.30, och sov ända till klockan 04.30. Då åt han och somnade om efter klockan 5. Men sedan vaknade han klockan 6 och då hade stackaren jätteont i magen, han skrek och skrek och skrek för brinnande liv och magen var hård som sten. Så mamma fick kliva upp och vagga, trösta och sjunga lite. Och så fick hon självklart prova att ge honom en skvätt mjölk och sedan tutten. Till slut somnade han av utmattning, samtidigt som det brakade till i brallan. SKÖNT, tänkte jag! Sen vaknade han väl två - tre gånger fram till klockan nio då vi klev upp och bytte blöja & kläder och tittade på teve.

Nu ligger han som sagt ganska nöjd i sin vibrerande babysitter. Jag måste gå och byta kläder på honom eftersom han som vanligt har kräkts. Jag hade faktiskt lyckats pumpat ur 50 ml innan han åt. Måste kanske säga att jag ofta haft problem med att pumpa, även fast jag har så himla mycket mat. Och sist vi var hos läkaren så sa hon att det antagligen beror på att det är nånting i brösten som spänner till, utan att man själv tänker på det eller kan hjälpa det. Konstigt det kan vara va?

Pappa Tommy är ute och åker/kör lastbil idag igen med sin far. Han kommer väl hem vid två kanske.

Vi får väl se vad vi hittar på idag. Jag skulle ju vilja gå med barnvagnen, lite längre. Men mina tår säger ju så snällt ifrån.

Nä nu måste jag gå och välja ut några nya kläder ur byrån och byta på den lille.

Återkommer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0