En dröm!

Ja nu är vi hemma i Ramsele igen, väldigt skönt. Lillgubben somnade i bilen på väg hem som vanligt, och fortsatte sova en stund i bilbarnstolen även när vi hade kommit in - man kan ju inte direkt väcka han när han sover gott utan han får vakna själv. När han vaknade var han såklart jättehungrig eftersom det hade gått 4,5 timme sen han hade ätit, inte så värst vanligt för honom.

Sen så satt Tommy vid datorn och kikade på blocket - hittade ett hus här i Ramsele för uthyrning. Bra läge också, vi ser det från vårt fönster. Han ringde för att bara fråga vad hon skulle ha i hyra, det slutade med att hon surrade på i 10 minuter om allt och ingenting. Väldigt trevligt och gullig kvinna. Hon ville iallafall ha 4000 kronor. Det är ju väldigt bra pris för själva huset, men då tillkommer ju värme och el, och sedan om man ska ha tv så kostar det ju att ha en boxer också.
Sen kom Elin och Edvin på besök också, väldigt trevligt! Vi var iallafall sugen på att titta på huset, så jag bad Tommy ringa, och fråga om hon kanske ville pruta ner det till 3500 kronor. Han ringde, frågade om vi kunde komma. Och innan han ens hann fråga så sa hon själv att hon hade räknat och tänk, hon sa att det räckte med 3500 kronor. Otroligt.. det är ju jättebra pris. Men eftersom det är uppvärmning med hjälp av ved och/eller pellets så blir det en hyffsad kostnad, plus hushållselen mm, så det slutar ju säkert på 5500-6000. Jag blir alldeles gråtfärdig, för jag gillade verkligen de dära huset. Elin och Edvin var också med och tittade. Det var helt otroligt, öppet, ljust, fina fräscha vitvaror. Ett badrum med badkar, duschkabin nere i källaren där det även fanns ett stort rum som man kunde göra till gillestuga. Det var fina fräscha tapeter, stor härlig altan, nytt kök från IKEA och sist men inte minst - en massa garderober varav en ordentlig "gå-in garderob" (som jag drömt om att ha i många år). Det var två sovrum uppe, kök, vardagsrum och allrum nere och de där rummet i källaren. Som sagt, mycket fräscht och mysigt hus. Perfekt för oss. Så jag skulle nästan kunna dö för 2000 kronor extra i månaden alltså, då skulle det ju inte vara nåt problem! Gud, jag blir galen! Får hoppas och be att det ska gå, det vore som en dröm som går i uppfyllelse. Kan tyvärr inte sluta tänka på detta hus nu... Håll tummarna för oss!

Albin i sin nya babysitter och kusin Edvin nyfiken bredvid


Lilla Albin med sin faster


Efter visningen var jag och handlade på ICA,  hem och gav lilleman mat, gjorde toast åt mig och Tommy - en riktig Fredagsmiddag va?  :)
Har sett reprisen av Ensam mamma söker för jag missade det rätta avsnittet.
Nu är det dags för IDOL och lite Malaco Truly Fruity. Måste kila.
Kanske skriver mera sen.

Tjo flöjt!


Kommentarer
Postat av: Faster Elin

Kika på min blogg lagt in en liten film på Edvin och Albin. Så söta!

2008-11-14 @ 21:15:51
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/
Postat av: Carina Andersson Albins "mommi"

Hej svejs på er!

Tyvärr har jag inte velat komma bort till er o pussa på lilleman något eftersom jag är så förkyld o hostig. Fick besöka läkaren idag så klart, klarar mej aldrig:( fick pencillin Amimox 3ggr/dag så nästa gång ni kommer då tar jag igen ALLA pussar jag missade nu, jag längtar efter er. Puss o Kram Mommi Carina

2008-11-15 @ 00:30:45
URL: http://www.barkasen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0