Pappa-dagen

Albin har varit allmänt smågnällig hela dagen, nästan inte sovit nånting och inte ätit nå vidare heller. Han har velat ligga vid bröstet hela tiden och suga men knappt ätit nåt. Inatt sov han bra från kl. 23 till kl. 04. Sedan vaknade han lite titt som tätt och var missnöjd. Allt detta beror nog på hans förkylning. Han har nog lite sämre aptit nu. Han vill bara ligga och tröstsuga. Blir lite jobbigt när han inte äter ordentligt, bröstvårtona är alldeles ömma eftersom det blir att han suger oftare... Han har fortfarande hosta, snuva och ligger runt 37,5 i temp. Det är ju inte så farligt, men märks väl på hans humör. Annars är allt som vanligt, med oss och vår lilla grabb.

Jessika kom och hälsade på oss idag istället för imorgon. Inte oss emot. Så trevligt så. Albin fick jättefina presenter - en jättefin Nalle Puh nalle, en roligt Mamma&Pappa bok, Mumin sängkläder till vaggan, Muminfilt och ett 2-pack Nalle Puh nappar (nallen och napparna hade hon köpt i London).
Vi gick på ICA och handlade nå grejer, sedan hem och fikade. Vi pratade och tittade på teve. Hon var här i 3,5 timme. Nästa gång vi ses blir nog till jul, det är tur att tiden går så snabbt.
Här kommer presenterna :

Puh                                                              Nappar
 
Mumin sängkläder                                  Mumin filt
 
Halva boken är om mamma och andra halvan är om pappa, jättemysig!
 

Tack så hemskt mycket Jessika, jättefina presenter! Albin hälsar puss!

Och till mig då, mina stortår som jag har nageltrång i ni vet? Den ena har blivit ännu värre nu, svullen, röd och bultande smärta. Bara man snuddar vid nånting är det som att jag vill skrika allt jag kan. Och idag har jag slagit i den två gånger, fy! Sedan till mina elefantliknande bröst, som jag och Tommy tog och vägde igår. Låter nog väldigt sjukt men det är ganska intressant. Det går till så att jag först kliver på vågen och kollar vad jag väger, sedan kliver jag av och då håller Tommy upp brösten och så kliver jag på vågen igen. Det skiljde då 14,5 kg. Också ganska sjukt va??
Nu har jag också fruktansvärt ont i nacken, kan delvis bero på brösten men sedan är det för att jag spänner mig ganska mycket, bär mycket på Albin och sitter snett och spänd i nacken ibland när jag ammar.

Idag blev det lika tråkig middag som alla andra dagar - lunchkorv och makaroner. Mest bara för att vi skulle göra slut på korvarna som var kvar i kylen.

Idag är det också fädernas dag - Tommys första! Det enda han får är ett kort från Albin. Har varken kunnat eller haft råd att köpa något annat, väldigt tråkigt men det går inte att göra något åt, tyvärr. Min egen pappa ska få ett kort och en liten present när vi träffas, men idag fick han en tröja från mig och mina bröder. Längtar efter pappa och mamma nu, får se när vi hälsar på dom igen, dröjer nog inte alltför länge.

Igår såg vi ett hus på internet som var till uthyrning här i Ramsele, jag blev såklart eld och lågor som vanligt. Jag tänkte tro hur det ser ut inuti och vad det är för hyra osv... Tommy ringde till ägaren ikväll, karl ville ha 6500-7000 kronor i månaden. Alltså ett stort skämt, det är inte ens att drömma om. Så det är bara att fortsätta vänta och hoppas att det kommer upp något annat. Är så otroligt sugen på att hyra ett hus, men det ska ju vara i Ramsele och helst på byn, inte alltför hög hyra och det ska vara fräscht. Dom växer ju inte på träd direkt. Men säg gärna till om ni vet av något tack!

Nu måste jag gå till min lilla gnällspik som sitter med pappa i soffan. Vi ska se Sanningens ögonblick, sen får vi väl se om det är något annat på teven och hoppas att vi kommer i säng och somnar i sådär någorlunda god tid.

Här är mitt lilla hjärta


Hörs i morgon, god natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0