Tack gode gud

Denna natt blev lite bättre, himla skönt. Albin somnade halv elva. Han vaknade till en sväng vid tre, men då behövde jag bara ge honom tutten så somnade han om snabbt som ögat. Strax före halv fem vaknade han igen, och då ville han ha krubb, och det fick han också. Somnade om igen efter en stund. Sedan från klockan sex vaknade han lite titt som tätt, men det kan jag ju inte klaga på. Jag fick ju iallafall sova mellan tolv och nästan halv fem. Men det värsta är att lillpruppen min blir så trött.
Nu också under hela dagen har han bara sovit i en halvtimme, det är det enda. Helt otroligt hur han orkar! Lik sin mamma kanske? Jag är ju en som i princip alltid är trött, kan faktiskt inte komma på sist jag kände mig riktigt pigg men det var nog många år sedan. Men så är jag också en som kan vara vaken väldigt mycket, om jag måste. Och har även gillar att vara vaken på kvällar och nätter ända sen jag var liten. Han kanske har fått det därifrån?  :) Nej då, får hoppas att han kan få nå bättre sömnrutiner sedan. Att jag är så trött jämt beror nog mycket på både min övervikt och inaktivitet... Men nog om det.

Idag fick vi besök av min underbara kompis Malin. Hon hade med sig två julklappar åt Albin, så snäll som hon är. En öppnade vi under eftermiddagen, det var en sån där mobiltelefon i plast som har knappar som låter. Den andra klappen tänkte jag att vi skulle vänta med tills julafton... Vi fikade kaffe & bullar.
Anneli och Max skulle kanske också hälsa på idag, men det blev aldrig så. Så vi får väl träffas nåt efter jul.

Tommy kom hem med tidiga bussen idag, dvs vid två. Det var väldigt skönt. Just nu är dom hos faster Elin. Skönt att få sitta här en stund i lugn och ro, kika runt lite och få skriva av sig lite här.

Har suttit och funderat lite på DOP också. Man måste ju ha lite tid på sig själv framför allt, och även skicka ut inbjudningarna i tid. Så Januari är ju inte ens att tänka på. Då kom jag på att 14:e Februari, som är en Lördag, vore rätt mysigt. Då är det ju alla hjärtans dag. Men då jobbar ju min mamma & pappa helg och det går ju inte att ändra, åtminstone inte för mamma. Så man kanske kan ta det i slutet på Februari. Men vi får se. Det är ju det att jag inte vill att Albin ska bli "för stor". Vill inte vänta alltför länge. Jag menar, i slutet på Februari är ju klimpen 6 månader, det är nog sent då tycker jag.

Fick mitt paket från H&M idag. Det var en top och ett par byxor åt mig, byxorna har jag på mig nu, dom passade. Två par trikåbyxor åt Albin, i storlek 74. Även dom passade nästan perfekt!! Långemannen min... Sedan kommer ett par jeans åt Albin i slutet på December.
Byxorna


Långeman i byxan  :)


Ringde ett telefonsamtal till försäkringskassan idag. Jag är en sån som drar mig för att ringa såna samtal, jag är lite av en fegis. Det gäller alla sorts olika samtal, inte bara till föräkringskassan. Och ändå har jag inte varit med om nånting. Men jag har svårt att prata med främmande människor i telefonen och dessutom så är jag så trög. Så jag är rädd att jag inte ska fatta vad dom säger, i vissa fall. Men idag fick jag det iallafall bekräftat. Jag hamnade hos världens sugga till kärring. Jag lovar, det var den värsta, suraste och idiotiska människa jag någonsin pratat med. Usch fy och blä. Vill aldrig vara med om detta nåt mer. Jag var trevlig och bara frågade några frågor, och berättade, eller försökte berätta. Men hon avbröt mig till och med. Vilket as! Hon hade en hemsk gnällig röst, lät stressig precis som att hon ville skynda sig att bli klar med mig så hon kunde röja igenom nästa samtal. Åh, jag blir så förbannad bara jag tänker på henne. Fattar verkligen inte hur en sån människa kan få ett sånt där jobb. Önskar man vore mer rakryggad och hård för att säga direkt till personen vad man tycker. Och att man kunde ringa till någon överordnad människa och klaga. Såna där ska inte få ha något jobb, dom kan få sitta i ett isolerat rum och sy gardiner eller nåt.
Så, nu fick jag skriva av mig lite av den här ilskan. När jag hade lagt på luren var jag så arg att jag var gråtfärdig. Kommer inte att glömma detta i första taget!

Längtar tills på Söndag då jag och Albin tar raggarforrden och åker till mamma & pappa. För att invänta den efterlängtade julaftonen. På Måndag ska jag hälsa på Jessika med familj uppe i forsmo, blir skitroligt! Det var ett tag sen man träffade dom, åtminstone hennes pappa och syster. Måste ju gratta Jannike också, som blivit stora damen - 30 år! Annars blir det väl bara mys och lugnt hemma i Trolldalen. Kanske tar oss nån sväng på stan, och inhandlar nån julklapp.

Nu ska jag börja med disken som ligger så oskyldigt och väntar i köket. Säger som min svägerska Elin: -"om man väntar längre och längre kanske den till slut diskas av sig själv och försvinner, men den gör aldrig det". Gud om det ändå kunde vara så?

Tjo flöjt!

Kommentarer
Postat av: Elin

Det är synd att dísken inte kan gixa sig själv. Men det är den bittra verkligheten skratt

2008-12-17 @ 16:45:45
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/
Postat av: Victoria

Men om du ska in på stan nåt till veckan kan du väl höra av dig, så ni kan hämta Albins julklapp

2008-12-17 @ 18:37:52
URL: http://victoriagt.blogg.se/
Postat av: Victoria

Vad bra. Stellan jobbar sista dagen imorgon och sen är han ju hemma. Vi åker på tisdagkväll.

2008-12-18 @ 08:33:11
URL: http://victoriagt.blogg.se/
Postat av: Elin

Du har fått 2 utmärkelser på min blogg!

2008-12-18 @ 09:34:29
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0