Sovmorgon, kan man kalla det så?

Albin somnade halv tolv igår kväll. Det började med att han vaknade halv tre och åt lite, sedan somnade han om och vaknade halv åtta och åt lite då också. Sedan sov han till klockan 9.40. Sen låg vi kvar och myste en liten stund medan vi ringde till hans mormor. Men oj oj oj så skönt att få ligga ända tills dess. Han sov med oss i sängen inatt, så mysigt så.
Och i morse när jag vaknade av att han surrade och rörde på sig en massa så tittade jag på honom och flinade, då fick jag ett brett flin tillbaka. Gud så underbart att få börja dagen med något sånt. Han är väl för go.

Han har blivit så rolig nu på senaste tiden Albin. När man ska byta blöja och sånt så sätter han ner fötterna och trycker upp sig så att han flyttar sig. Och när han ligger i sängen och i babygymet så rör han sig så att han ligger på snedden. Helt otroligt!

När vi klev upp strax före tio gjorde jag mackor och oboy. Sedan ringde pappa, som for iväg tidigt i morse igen.

Nu får vi se vad vi hittar på idag, går väl iallafall ut en sväng i vagnen sen, även om jag inte känner mig så upplagd för det just nu. Jag hörde av Matilda att det är väldigt kallt ute just nu, så jag vet inte om jag har någon lust att gå än, vi kanske kan göra en liten sväng senare med pappa. Men det är väldigt fint ute och grymt mycket snö.

Det skulle behövas städas här hemma också, både diska, dammsuga och skura. Men det får bli när papsen är hemma. Och så måste jag försöka hitta julgardinerna våra, för nu vill jag ju få upp dom! Tro vart dom kan vara?

Nu håller jag på att borsta tänderna och har just tvättat håret. Måste underhålla min lilla kille nu.

På återseende!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0