Slut på helgen

Ja nu sitter man här igen. Nöjd efter denna mysiga härliga och trevliga helg. Albin hade nog sitt rekorddygn igår tills idag. Som jag redan nämnt så sov han ju i lite mer än 2 timmar innan familjen kom igår och han hade även sovit en sväng tidigare på dagen, tror jag. Han sov till och med nå svängar senare på kvällen, både en gång i vaggan och nån gång i sin mormors famn. Och ändå, hör och häpna, så sov han hela natten inatt fram till sex i morse. Kan inte säga annat än UNDERBART! Jag hoppas att det börjar gå åt rätt håll för lillgubben nu...

När han vaknade så åt han, sen somnade han om och sov i lite mer än en timme, då klev vi upp. Satte på kaffe och började med frukosten. Och så tände vi såklart det tredje ljuset i staken, eftersom det är tredje advent idag. Teven var också på, det var mest barnprogram som Olli fick titta på.

Tredje advent



Igår hände en tragisk olycka på Spannsjön i Sollefteå - en man i 70-årsåldern körde skoter över isen som var alldeles för tunn och gick sönder. Han for ner med skotern i vaken, och tyvärr klarade han sig inte. Så otroligt sorgligt, han hade både fru, barn och barnbarn, som kommer att sakna honom nåt fruktansvärt. Tänk, vad lätt det kan hända? Han skulle antagligen köra upp ett skidspår åt några skidåkare. En omtänksam man som gör något snällt för andra, och så går det så fel. Min mamma och pappa kände mannen och även hans fru. Jag blev ledsen bara av att mamma pratade om honom, fast jag inte visste vem han var.. Jag kan bara säga att jag tycker fruktansvärt synd om alla hans anhöriga. Vila i frid Rolf!




Nu ligger Albin och sussar gott i vaggan och Tommy slumrar här i soffan. Sen blir det One tree hill på teven och så ska vi äta rester från Oppes goda paj som vi åt igår. Ja man kan då inte klaga. Senare blir det Parlamentet halv nio. Och efter det får vi se om man väljer Sanningens ögonblick eller Wallander - Hemligheten... Valet och kvalet?

Några bilder från idag

Albin med sin kusin Oliver  :)


Olli som busar  :)


En go och glad liten Albin  :)


Albin har börjat ta i och klämma på sina fötter  :)


En glad och söt busunge  :)


Bara otroligt gullig  :)



Nä nu ska jag leta fram några bilder på Albin som jag ska maila till Carina. Får se om det blir nå mer skrivande senare ikväll. Annars återkommer mest troligt Albins moder igen i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0