Snart är det Lördag igen

Goddagens!

Herregud vad veckorna susar förbi, nu är det redan Fredag igen, och IDOL-final ikväll. Vinner inte Kevin så tror jag att jag får spader.

Albin somnade som sagt klockan elva igår kväll och vaknade inte förrän halv fyra. Så det var ju rätt okej. Då åt han och somnade sedan om strax efter fyra. Vaknade sedan klockan sex, men då fick han komma till våran säng och somnade igen. Sen när han vaknade fick han mat och så klev vi upp vid halv nio. Ganska hyffsad natt ändå. Men jag var dötrött till morgon, för själv somnade jag inte förrän efter ett inatt.

Har strukit de sista julgardinerna och satt upp dom i barnrummet. Så nu är det lite mer juligt där inne också, nu är allt julstök klart.

I morgon är det ju den 13:e December, alltså Lucia. Tro om man orkar kliva upp och se lucian på teven? Det är ju fasligt tidigt, så det beror på hur natten varit och hur man har sovit. Men det vore ju mysigt att sitta med pepparkakor, kaffe, gröt och tända ljus och titta lite på luciatåget. Men som sagt, vi får se. Albin kanske kan vara en liten stjärngosse :)

Har plockat lite här hemma och det är fruktansvärt dammigt överallt. Så dammsugning och skurning måste bli gjort idag eller i morgon, även handling. Diska ska jag göra idag och ta hand om en massa ren tvätt.
Och vad ska man göra för middag idag då? Det evigt svåra frågan. Och jag då, som både har dålig fantasi, lite pengar och inte tycker om att laga mat. Helst skulle jag vilja ha en hushållerska som gjorde det åt oss.

I morgon får vi också besök, och inte vilka som helst utan mamma, pappa, Oppe och Olli. Det ska bli himla kul, och mysigt! Inte ofta dom kommer hit. Dom ska också sova över här. Det lär nog bli teve, kanske Faddergalan men definitivt Svensson Svensson. Kan nog också bli en massa gott att stoppa i kakhålen, "det är ju Lördag". Bland annat så ska Oppe göra pajer att ta med som vi ska äta till middag allihopa. Jag gör väl nån sallad som vi kan ha till.

Nu är det bara några kuvert kvar att skriva adressen på. Dom adresser som jag måste kolla upp, som inte fann på hitta.se. Sedan är det bara att skicka iväg dom på lådan. Blir en ganska så tjock bunt kan jag lova. Tro om dom kommer rymmas i "julpostpåsen"?

Tommy och Albin åkte nyss iväg, dom skulle till Elin & Edvin en sväng... Jag ska ta det ganska lugnt och njuta av tystnaden. Titta lite på teven, kanske plocka lite till och ta hand om dom där rena tvätthögarna. Jag skulle verkligen behöva en dusch också förresten. Äsch, det fanns ju lite måsten ändå.
Kanske återkommer mer senare.

Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0