Första hela dagen ensamma

Ja idag var Tommy borta från 6.45 till 17.15. Jag och Albin var alltså ensamma hela dagen, för första gången. Och det gick faktiskt väldigt bra, det var väl såklart tur att han inte hade ont i magen. Men det var väldigt tråkigt, vi är ju vana att ha papsen hemma så vi saknade honom väldigt mycket.

Albin sov iallafall väldigt bra inatt enligt mig. Han somnade ju klockan elva och det är ju nog otroligt. Sedan tror jag att han vaknade en gång under natten men att han somnade om fort - som ni vet så är jag väldigt förvirrad ibland. Men jag har för mig det iallafall. Sedan vaknade han halv sex och åt, somnade igen efter sex och sov till halv nio, nio nån gång då vi klev upp. Så det var härligt. Även om jag vaknar mer och är vaken mycket längre vid varje tillfälle, men ändå. Jag är nöjd!

Vid elva klädde vi på oss och gick ut med vagnen, för han var så trött men fick ingen ro att somna inne. Så vi gick en stund ute, handlade lite på ICA. Träffade Malin som sedan kom upp till oss och fikade och surrade med oss. Albin sov i nästan 1,5 timme och var på ganska gott humör, iallafall när Malin lekte lite med han. Han vill ju som sagt bli road och få uppmärksamhet, helst hela tiden.

Har röjt en massa och lagt ner mycket grejer till förrådet, det var väldigt skönt att få det gjort. Har också packat ner Albins urväxta kläder (som jag skulle ha gjort för några veckor sedan men som inte blivit av). Det blev en full stor kartong med kläder & grejer i storlek 50-62. Nästan sorgligt att packa ner alla söta små kläder, tiden går ju så ruskigt fort. Men ändå skönt att det också är gjort nu.

Gud vad jag vill åka på Dollarstore nu, har ju velat det i typ 3 månader så jag hoppas det blir snart. Eller det måste bli snart. Har ju lite pengar sparade, så vi får se om vi lyckas kunna spara dom tills vi kan åka till Strömsund...

Har ikväll gjort klart alla julkorten och lagt dom i kuvert. Ska bara kolla upp alla adresser och skriva dom. Sedan köpa en massa frimärken och skicka dom. Gjorde sammanlagt 40 julkort tror jag, så man blev lite less på slutet, precis som med tackkorten. Väldigt väldigt skönt att dom är klara!

Lilla Abbe fick bara ett magskov ikväll, det höll i sig en stund och gick inte över. Han blev inge lugnare av tröst heller, så det var bara att prova ge han lite mat eftersom att det kan fungera ibland. Och mycket riktigt, efter han hade ätit en stund så brakade det till och sen var han nöjd. Annars har det varit bra idag, bara en massa smågnäll som vanligt som jag inte vet vad det beror på. Om det kanske är tänder på gång, han gnager ju som en dåre på händerna och dregglar som få och det har han gjort i tre veckor nu.

Nu ska vi lägga oss i sängen, Albin ska få lite käk och sen hoppas vi att han ska somna gott. Får se vad som händer imorgon... blir säkert något ointressant, tråkigt och lugnt kan jag tänka mig  :)

Våran söta lilla tiger :)


GOD NATT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0