En stund för mig själv

Måste börja med att berätta om gårdagens kväll. Efter klockan nio hade jag världens goaste son. Han var så himla glad, som han egentligen är! Var så roligt att se honom så. Det gick lite mer än 2 timmar utan att han gnällde nånting. Tommy kom hem efter elva. Jag såg filmen Ödets makt och den var rätt bra. Efter den gjorde vi oss klara för sängen. Kände nästan att man inte ville lägga sig när han för en gångs skull var så himla glad. Men eftersom klockan började närma sig spöktimmen så var vi ju så illa tvugna.
Den blev nästan halv ett innan han somnade ordentligt. Sedan vaknade han vid halv tre och vid fem. Blev också några gånger till, tills pappa tog honom och klev upp vid nio. Jag fick ligga kvar till halv elva. Självklart var det skönt att även idag få ligga kvar en stund själv, men hjälper ju inte mot tröttheten ändå. Sömnen blir ju så himla störd när man vaknar gång på gång och om och om igen. Sen har jag ständig värk i ryggen och nacken, det gör inte heller saken bättre. Men nog om gnäll nu!

Körde även lite nackträning igår. Albin är egentligen rätt stark, både i nacken och väldigt stark i benen. Han hatar att ligga i ens famn, han ska sitta. Så om jag försöker ha han liggande så håller han upp huvudet och överkroppen, hur länge som helst. Jag förstår inte hur han orkar riktigt, för inte ens jag skulle orka det!  :)  Han har inte varit så överförtjust i att ligga på magen, han brukar gnälla mer och mer som till slut blir till skrik. Men igår gick det bra, idag också.

Här håller han upp huvudet minsann  :)


Men då har man ju en hand som lockar också  :)


Mmm, vad gött det är att gnaga på händerna  :)


Sen fick han hålla på med sina bästa vänner - fötterna!  :)



Nu har jag en lugn och skön stund för mig själv. Tommy och Albin åkte till Tommys kompis Ulf för lite mer än en timme sedan. Jag hoppas att besöket går bra, att han är snäll och glad. Så att han visar upp sin goda sida  :)

Jag ställde mig direkt framför spegeln och noppade ögonbrynen, var ju tvungen att passa på. Annars hade jag kunnat pryda vardagsrummet på julafton, i julgransfoten. För så såg jag ut, som en gran! Efter det så lyxade jag till det och sminkade mig lite - mest bara för att känna mig lite fräschare. Resultatet ser inte så värst bra ut. Men det känns ändå lite bättre på nåt vis. Det var många veckor sedan jag sminkade mig sist.

Jag måste ta mig an denna nedrans disk som står kvar, blir skönt när den är gjord. Sen måste jag ju gå och handla lite fredagsgott. Får se vad man hinner med medan pojkarna är borta. Det som är så skönt är att när dom är borta en stund så hinner man sakna Albin. Det behöver man ibland tror jag, då känns det helt underbart att få rå om han igen när han kommer hem. När man är med honom dygnet runt hela tiden så får inte känna att man saknar honom.

Vad ska man göra för middag idag då tro? Usch vad svårt, och jobbigt. Bara tanken!

Nä nu ska jag göra annat...

Ha en fortsatt trevlig Fredag kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0