Kronor och Dollar

Det blev inget skrivet igår, för att jag helt enkelt inte hade nån tid över för det. Men på dagen igår så var vi till BVC på föräldraträff, var sammanlagt 10 stycken av 12, alltså vi som fått barn i år. Det var väldigt trevligt, vi satt och pratade. Både barnmorskan och distriksköterskan var med oss. Efteråt innan vi skulle gå hem så tog vi en gruppbild.
Annars var det mest bara lugnt igår... Tommy kom hem efter fem. Och lite senare kom Edvin och Elin och hälsade på oss en sväng.

Albin somnade faktiskt strax före halv elva igår kväll, han gör mig verkligen chockad ibland den lille rackarn! Men sedan vaknade han väldigt mycket inatt, ända fram tills vi klev upp vid åtta, halv nio. Vi åt frukost, såg på nyhetsmorgon och hade allmänt mysigt.

Bestämde mig för att jag ville åka på mitt efterlängtade Dollarstore idag, så det gjorde vi. Innan vi åkte var jag tvungen att fara på banken och lösa in en sån där utbetalningscheck jag fick från Radiotjänst, tv-licensen som var på 450 kronor, och även växla alla småpengar som blev 360 kronor. Vi kom iväg strax efter två, var ju tvungen att tanka i en tvåhundring i forden också. Handlade iallafall för 700 spänn. Bland annat så köpte jag två par likadana julgardiner som jag nu ikväll har strukit och hägt upp - blev väldigt fint och så skönt med något nytt ibland.

Och jag måste ju säga att lillgubben var väldigt duktig idag. Först så hade han ju sovit i lite mer än en timme hemma i vaggan idag, sen så sov han i bilen till Strömsund i en timme, fortsatte att sova inne på Dollar i en timme och även på hemvägen en timme. Otroligt! Så när vi kom hem var han såklart jättehungrig, men då fick han medicinen och så måste man vänta i en kvart. Men det gick faktiskt ganska bra, det funkade att trösta honom med tutten. Det gick alltså lite mer än 4 timmar mellan måltiderna, tänk om det kunde vara så lite oftare.

På tal om julgardiner så har jag ju hittat dom andra paren. Vi har svarta med hjärtan i vårat sovrum, helröda i köket och imorgon ska jag sätta upp dom beiga med tomtar på i barnrummet. Sen är ju allting klart, då är det ren julefrid här hemma. Köpte ju också lite annat smått och gått idag, en och annan söt liten tomte. Kan ju inte låta bli...

Imorgon blir det andra tag. Då är det saker som ska göras. Diska, dammtorka lite, dammsuga, skura, sätta upp gardinerna i barnrummet, tvätta klart all tvätt som vi började med idag, gå en sväng med vagnen och samtidigt handla lite. Sen ska jag nog köpa alla julfrimärken jag behöver och posta alla julkorten imorrn, vore skönt att ha det ur världen känner jag.

För övrigt så verkar Albin vara bättre i sin kolik nu. Han får inte alls lika mycket skov längre, de här senaste dagarna. Men han är bara allmänt storgnällig hela tiden, vill ha uppmärksamhet, bli road hela tiden och helst att man ska bära på honom medan man är uppe och går. Ibland får man till och med dansa och sjunga för honom. Här är en liten man som vet vad han vill och nöjer sig inte med det enkla inte  :)  Men jag är otroligt glad & nöjd så länge han inte har lika mycket ont.

Nä nu måste jag borsta gaddarna och krypa till sängs. Albin sover och Tommy ligger redan i sängen. Jag har fasligt ont i nacken nu också...

GOD NATT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0