Jul, jul, strålande jul

Ja nu är julen över, eller iallafall själva julafton. Och vart ska jag börja? Jag får väl fortsätta där jag slutade igår morse kanske. Jag åkte som sagt ner på stan för att stresshandla några små klappar. Det gick väldigt bra må jag säga, även om det inte var så roligt och en stor besvikelse över att Kappahl och Lindex var stängt.

Men jag började med att gå på Stil, som faktiskt tur nog var öppet. Där hittade jag en tjocktröja åt Camilla, en polotröja åt Maja och en kortärmad tröja åt mamsen. Vidare till Loftet där jag köpte ett par fingervantar och en tröja åt Tommy. Bokhandeln var nästa stopp, där blev det en liten bok "Lilla boken om pappor" åt Tommy, köpte varsin penna till mamma och pappa från Albin som det stod mormor och morfar på. Till pappa blev det också en pocketbok, någon ruskig deckare av något slag, som han förhoppningsvis kommer att gilla... Hittade en ring åt mamma också på smyckesaffären, en sån där som ändrar färg, efter humöret säger dom. Vet inte vad man ska tro om det men? :)  Hon gillar såna iallafall, och på denna stod "Fantastic", som verkligen är hennes personlighet.

Tyckte att det kändes så himla skönt att hitta några grejer. Åkte på konsum där jag skulle kika lite, och kolla efter en ny amningsnapp och köpa mera ägg. Där köpte jag kalsonger åt pappa. Och så var det halva priset på några julsaker - tog en jättesöt snögubbe och en ängel åt mamma och pappa och en gullig tomteflicka åt mormor. Sen var jag nöjd där, då var det bara att åka hem.

Väl hemma blev jag glad över att Albin låg och sov fortfarande, jisses. Han sov i tre timmar ute i vagnen. Det är bara andra gången på 4 månader som det sker, så det var såklart härligt. Han behövde det, blir ju alltid så övertrött pga av sin dåliga sömn att han har svårt att komma till ro och blir då hellre mer och mer förbannad. Han har haft lite jobbiga dagar, innan jul och igår kväll och idag. Men under självaste julaftonsdagen var det hyffsat. Jag hade faktiskt bett om det dagen innan. Kanske det finns en Gud ändå? Äsch...

Julafton firades som vanligt hemma hos mamma & pappa i Trolldalen, och var lika underbar som den alltid är. Men det var ju faktiskt annorlunda i år, vi hade en söt liten son. Han förstod ju inte så värst mycket att det var någon skillnad på den dagen som någon annan dag. Men mer mys för oss andra att få ha honom med oss. Tomten gillade honom också, ville ta med honom till sin verkstad. Men jag sa att han kanske får låna honom lite nästa år, nu måste han ju amma så det blir lite svårt.

Albin trivdes i tomtens knä...


Två andra söta pojkar, som var ivrigt glada över tomte och paket...


Det var tevetittande, prat, skratt och mys. Otroligt god mat, glada människor och ivriga barn. Tomte och julklappsutdelning. Slutligen var det fika och Svensson Svensson. Man kan inte önska sig en bättre jul, när man har världens underbaraste familj.

Klappar som jag fick var : fotvård, en velourdress och två par skor av mamma och pappa, även en "åremössa" som mamma stickat. En pyjamas av mormor. 300 kronor av Carina och ett fint halsband av Camilla. Jag blev så nöjd så nöjd. Jättefina och bra grejer.

Tommy fick som sagt vantar och tröja av mig (tröjan var dock för liten och måste bytas, blev så ilsk på mig själv). En pappabok som han fick av Albin såklart. Av mamma & pappa fick han ett par adidasbyxor och två t-shirts. Hade ju också fått pengar av både sin pappa och sin farfar...

Idag var det kaffe och macka till frukost, efter bara en liten stund var det risgrynsgröt, eftersom vi skulle hinna käka det innan Oppe och Olli skulle fara till Skellefteå, som dom gjorde vid halv elva.
Albin sov i 1,5 timme i vagnen idag. Har ätit knäck, skumtomtar och choklad mm, så det är ju ett under att man inte spricker. Självfallet blev det julmatsrester till middag idag och det smakade utsökt. Efter det tog man det lugnt en liten stund och packade klart allting.

Åkte upp till familjen Sköldebjer i Forsmo. Som jag hade lovat att göra innan vi åkte hem till Ramsele. Jessika sa att jag skulle få en liten grej, jag tyckte ju verkligen inte att det var lite. Tack än en gång tjejer! Måste skriva ner det fina dom hade rimmat ihop på kortet:

Vem är det som med barnvagn genom Ramsele går?
En mjuk och väldoftande brud med glansigt hår.
Böljande fransar och läpp med glans,
med dessa produkter går allt som en dans.
Från nybliven morsa i risigt skick,
till en julrosig pingla på ett kick.
God jul finaste Karin önskar Jessika & Jannike.


Jag tyckte att det var otroligt bra, och fint. Hade inte kunnat göra det bättre själv måste jag säga. Vad tycker ni? :)  I den fina presentpåsen som såklart var med Nalle Puh på, låg det hårinpackning, ansiktstvätt/mask, mascara, läppglans och hudlotion. Mycket bra grejer som behövs. Så nu är det väl meningen att jag ska fräscha till mig lite ibland?  :) Härligt!

Den fina Nalle Puh - påsen!                       Mina kroppsvårdsgrejer!
    

Tänkte ju berätta och visa allt som Albin fick också, men det gör jag imorrn istället, för nu måste jag gå och koja. Albin sover redan och Tommy ligger, väntar nog ivrigt på mig, eller inte?  :) Jag är så trött så jag vet inte vad, så jag hoppas att jag får somna ganska snabbt. Jag sov ju till och med sista 15 minuterna hem i bilen, det är nog kanske tredje gången på 2 år som jag somnade i bilen, då kanske ni förstår att jag är trött?

Godnatt på er och ha en god fortsättning... Jag är nog tillbaka imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0