Längtan efter Lördagsgodis

Jag är så fruktansvärt trött, har hållit på att somna i soffan framför teven två gånger. Andra gången fick jag springa upp till Albin som vaknade. Sedan har jag suttit och väntat på att Tommy skulle komma hem, så att jag kan gå ner och hänga tvätten. Han har varit hos pappa sin och tittat på Modo. Men han mår verkligen inte bra min älskling, han har feber och blir hemma från jobbet imorgon. Jag känner mig allmänt små förkyld och hängig. Men jag trotsade förkylning, en värkande kropp & fruktansvärt blåsväder och tog vagnen för att hämta Abbe hos dagmamma idag. Har dock bara blivit cirka 8000 steg idag. 
Sedan har vi inte gjort något speciellt, har mest bara myst en massa.
Imorgon är det jobb och dagmamma som vanligt, men Tommy blir som sagt sängliggandes här hemma. Jag hoppas verkligen att han blir bättre tills på Lördag då det är tänkt att vi ska åka till mamma & pappa. På Söndag fyller nämligen Abbes kusin Rasmus 6 år, så det blir kalas.

Idag var jag och Abbe in på affären en sväng, då pekade han mot godishyllorna och sa : 

Abbe : Vill ha de mamma, vill ha de. Där! 
Jag : Vill du ha godis?
Abbe : Jaa!
Jag : Men du vet väl när du får godis?
Abbe : Ja, på Lörda!
Jag : Ja alldeles riktigt, på Lördag får du lite godis som vi tar med till momma & moffa.
Abbe : Imorron?
Jag : Nä, på Lördag.
Abbe : Ja, imorron!

Haha! Gud vad jag älskar min söta lilla surrkuse, han är ju för rolig! Han fick iallafall ett tuggummi av mig istället och han var så nöjd... Nu ska jag snart gå till sängs, godnatt!



En sommarbild


Kommentarer
Postat av: En pojkmammas vardag ♥

Söta Abbe! Förstår att han längtar efter lördagsgodis...för det gör faster också, hihi.



Jag skulle tro att Cornelia har smittat han. Men än ser det inte så hemskt ut, och jag hoppas att det inte behöver bli värre.



Stackars lillebror. Du får klappa han på kinden från mig och hälsa att han ska krya på sig!



KRAM!

2010-10-15 @ 12:45:12
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0