Resumé

Jag har inte uppdaterat nu på några dagar. Det beror mycket på att jag inte haft någon tid att sitta vid datorn. Förut så hade jag min lilla egentid på kvällarna då jag brukade spendera tiden framför dator och bloggen. Men nu har det ju blivit så att Albin vaknar ganska tidigt på kvällen och vill inte somna om i sin säng. Då är jag tvungen att lägga mig med honom i våran säng, och kan ju såklart inte lämna honom där så det är bara att ligga kvar och göra kväll. Jag tycker det är skitmysigt att ha honom hos oss, lite trist bara att det blir så tidigt. Man hinner knappt göra sig klar för sängen så vaknar han. Därför har jag inte brytt mig om någon datorn eftersom jag ändå inte skulle hinna med så mycket. På dagarna har vi som vanligt fullt upp, både med det ena och det andra.

I förrgår gjorde vi inget speciellt. Tommy jobbade sin sista arbetsdag för denna vecka, och den blev såklart väldigt sen. Jag hade bjudit hit Kajsa på middag. Så när jag och Albin hade sovit våran lur, ja, nu är det våran lur. Av den anledning att han nu alltid bara sover en gång om dagen. Och även då vaknar han redan efter en timme, och det är fasen inte tillräckligt för en trött liten pojke som varit vaken sen 5-7-tiden på morgonen. Då måste man också lägga sig med honom i våran säng, där han somnar om på stört och kan ofta sova i 1-2 timmar till. Det behöver han, och kanske jag också? Men iallafall, vi hämtade Kajsa, handlade och åkte sedan hem och började med middagen som bestod av Lax, klyftpotatis och dillmajonässås. Det var riktigt gott! Lite senare skjutsade vi hem våran vän och gjorde kväll...

Igår var det också ganska lugnt, förutom att vi höll på en massa i gamla lägenheten. Oj oj oj vad jobbigt det är på slutet, man är så less och vill bara att det ska vara klart någon gång. Men nu äntligen så är iallafall alla saker borta, även allt som ska slängas för det ska svärfar kasta på soptippen åt oss. Nu återstår "bara" städningen, och jag gruvar mig! Men det måste ju gå det också, skulle bara behöva lite mera tid och energi. Men det kommer kännas helt underbart när det är färdigt där borta, lämna igen alla nycklar och sedan slippa bry sig.

Efter det får vi börja bry oss lite mera om vårat nya boende, härligt! Här är det också en massa som fortfarande är ogjort, det står en massa kartonger, vissa som ska packas upp så fort vi köpt någon förvaringsmöbel till köket och vissa som ska bäras ner till förrådet. Väggen i vardagsrummet ska ju som sagt tapesteras och jag längtar tills pappa kan komma och göra det. Vi ska välja ut golv till hallen och byta det. Och så är det ju meningen att vi ska fixa nya vita möbler till vardagsrummet och byta ut dom gamla, vi får se hur det går...
Ska även försöka hitta någon tapet till Albins rum, jag vill ha en enfärgad, rolig och lite "knallig" färg tror jag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0