Fredag

Jag lämnade Albin idag också, samma tid som igår. Ragnhild höll i honom, han fick ha tutten & snuttis och jag vinkade hejdå. Det blev grin såklart men det hade tydligen gått ganska bra efter att jag hade åkt. Det jag tycker känns lite jobbigt är att jag vet hur Albin kan vara, hur han brukar vara. Han brukar inte ge sig, han är svår att distrahera. Är han arg eller ledsen så är han det ordentligt på en gång. Jag åkte iallafall hem, vattnade blommorna, tvättade & hängde tvätt, plockade lite och kollade posten. Satt sedan och väntade på att klockan skulle gå. När klockan var 11.25 åkte jag och Tommy tillsammans och hämtade vårat hjärta. Då hördes han ända ut. Och när vi kom in så blev han väldigt nöjd av att komma till pappa, trots att han var jättetrött. Då brukar det nämligen bara vara JAG som gäller annars. Ragnhild sa "herregud vad han tar i när han skriker". Mmm jag vet ju det, sa jag då. Annars här hemma har det varit mera plock, matlagning och mera tvätt & hängning. Albin fick följa med Tommy till Brorssons en sväng för att sitta i lastbilen och bli lite gladare. Han fick även ta ett bad med mig, då vi filmade honom en sväng. Och det är nog den sötaste filmen vi har på honom än så länge, sötproppen! Han somnade gott strax efter halv nio. Då blev det Idol för min del, jag och Tommy i varsin soffa. Gud vilka stjärnor dom är alltså, dom fyra som är kvar. Jag gillar verkligen alla. Men Erik är nog oslagbar vissa gånger. Tyvärr så missade jag mycket idag, både för att jag la Albin och för att jag senare var nere i tvättstugan och hängde ytterligare en tvätt. Nu ligger vi i sängen, Tommy sover redan gott. Den jäkeln somnar ju oftast på en minut! Imorgon åker han med några kompisar till Övik och ser hockeyn. Jag och Albin ska åka till Trolldalen och umgås med mamma, blir kvar där över natten. Det blir mysigt. Hugo ska ju också vara med oss, det gillar nog Albin. Nä nu ska jag ta en prilla och lyssna på tumlaren som hörs nerifrån. Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Emily

Liten då! Klart man måste ta i så någon hör en ;) Även om det är jobbigt för oss som lyssnar :P

2009-11-29 @ 16:58:06
URL: http://emslo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0