Dålig dag med bra slut

Albin sov ju som sagt en liten lur idag vid 11. Men när han vaknade så satte det igång. Ingenting var bra, han bara skrek & skrek. Ville inte leka, ville inte sitta, inte ligga, inte gå i gåstolen, inte mysa, inte sova, ingenting. Jag blev på mitt dåliga humör (inte emot Albin såklart). Jag var trött och hade huvudvärk och med detta gapande och missnöje blir man så psykiskt trött. Jag blev tokig för att Tommy aldrig kom hem osv.
Till slut fick jag Albin att somna i min famn, så allt blev ju knasigt. Jag hann inte få nånting gjort och jag hade ju inte tänkt att han skulle sova innan vi for. Utan jag hade tänkt att vi helst skulle komma iväg senast klockan tre och att han skulle somna i bilen. Nu blev det att Tommy jobbade lite längre, han kom hem efter halv fyra. Och då skulle det packas väskor och packas in i bilen, vi skulle på OK för att köpa snus. Jag skulle inhandla några flaskor på systemet och sedan skulle vi svänga in en snabbis hos svärfar. Så tiden rann ju iväg.
Och inte kunde Albin somna nåt i bilen heller, trots att han var jättetrött. Nej, han var vaken hela vägen, och grinig som få. Vi åkte till mamma & pappas stuga där dom väntade på oss. Albin fick sin middag, lite mys med sin mormor & morfar, lite gunga och mys utomhus och lite lek inomhus. Jag knäppte lite fina bilder där ute också, det är så otroligt fint & mysigt där. Det ultimata sommarstället.
Sedan när vi kom hem så fick Albin flaskan och somnade klockan åtta. Jag har spenderat lite tid till mina älskade söta små barnbarn, åh man bliir alldeles galet sjuk. Finns det något sötare än kattungar?
Så efter denna ganska jobbiga dag så blev det ändå ett bra slut. Albin, min stora prins på 9 månader, sover gott i sin säng. Och jag har äntligen fått myst med mina små ungar.





Kommentarer
Postat av: Amanda

Det blir inte alltid som man har tänkt. Jobbigt när dom små är sådär ledsna. Skönt att dagen blev lite bättre sen iaf.



Sista bilden var underbart fin!

Kram ☺

2009-05-29 @ 21:22:27
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Pappapoet

Skönt att det slutade bra iaf :D Jag lider lite med dig, vår minsta tjej har varit likadan i tre dagar nu, börjar ta på krafterna nu :D

2009-05-30 @ 00:16:10
URL: http://pappapoet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0