Skitkassan

Nu sover Albin en eftermiddagslur och då sitter jag och tar det lugnt som vanligt.
Dagen har varit ganska lugn. Men vi har varit och lunchat med Kajsa på bageriet, vi åt bakad potatis med skagenröra. Gud så gott det var! Tyvärr så fick jag lov att låna pengar av Kajsa, eftersom jag för tredje månaden i rad inte fått någon föräldrapenning i tid. Jag mailade till försäkringskassan för två dagar sedan och fick svar igår. Lustigt hur dom kan komma med olika "ursäkter" varje jävla gång, något som man aldrig fått höra tidigare, och då har jag ju pratat med dom ganska många gånger. Nu var jag ju till och med i väldigt god tid med denna begäran eftersom jag begärde för två månader i rad. Jag tror det var i början på Maj jag gjorde det. Iallafall så skulle jag nog ha pengarna på kontot imorgon, så det var ju tur. Men fattar dom inte hur viktigt det är? Man har ju räkningar att betala och tre personer som ska ha mat varav en ska ha blöjor och annat. Det är ju en himla tur att Tommy jobbar nu, annars hade det blivit kärvt. Det jag inte förstår är hur dte kan gå bra i 8 månader och sedan helst plötsligt klatra 3 månader i rad?
Äsch, nu ska jag kika runt lite och tänka på något annat. Den där försäkringskassan eller skitkassan som jag kallar dom nu, blir jag bara irriterad av att tänka på.

Kommentarer
Postat av: Annette

Du är inte ensam om att bråka med "skitkassan".. Jag har själv bråkat mycket med dem sedan jag fick bostadsbidrag när jag bodde i östersund. 2 år senare ville de ha igen alla pengar.. :( Det gjorde ont i plånboken!

2009-07-30 @ 16:04:06
URL: http://aninette.blogspot.com
Postat av: Emma

Skitkassan är verkligen ren skit, har än inte fått tid till ett möte som jag begärt, dom är bra allt märkliga.. Men ur de kan klanta dig med mammapeng är bra allt märkligt, det är ju allt mammorna har ju..

Kram

2009-07-30 @ 17:13:19
URL: http://niiilsson.blogg.se/
Postat av: Amanda

Ja, jag väntar fortfarande jag. Inte ett öre har jag sett röken av. :o/

2009-07-30 @ 20:46:18
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Ung pappa till Inez

De är ju inte de snabbaste här på jorden, det märks verkligen att de inte får pengar att jobba på accord :S

2009-07-30 @ 20:57:19
URL: http://ungaforaldrar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0