Sim salabim

Min lilla prins har, som jag redan sagt, varit otrolig idag. Ätit bra, sovit några kortare gånger och det är bättre än vanligt. Han har varit glad, go och snäll. Nu kom grädden på chokladpuddingen för typ 15 minuter sedan - han somnade av sig själv i sin säng, lyssnandes på sin speldosa.

Observera att VI alltid brukar måsta få honom att somna och det brukar ta allt mellan en kvart upp till 1,5 timme. Stå och klappa honom i rumpan, hålla tutten i munnen och när han är riktigt tjurig måste man hålla i honom så att han ligger kvar på sidan. Ofta brukar jag också sjunga för honom, då det kan lugna ner honom vissa gånger. Men nu, sim salabim!

Det är ju helt underbart. Man kan ta det lugnt, göra sig i ordning och lägga sig i sängen, utan en massa arbete innan. Så länge han inte vaknar förstås, men det hoppas jag att han inte ska göra. Han åt ett mål strax före tio. Nu återstår det bara att se hur länge han kommer att sova, ganska spännande...

Jag, mamma och Tommy har tittat på en film som slutade för ett tag sedan. Jag har pumpat ur de mjölkfyllda brösten lite så att jag ska klara natten. Nu ska jag borsta tänderna och göra mig i ordning för sängen.

Imorrn vet jag inte riktigt vad det blir, vi får se... Mamma och pappa jobbar iallafall till klockan 18 båda två, så jag och mina älsklingar måste roa oss själva. Vid fyra ska vi åka till broder Daniel med familj är det tänkt.

Det har blivit en liten ändring också. Egentligen hade vi ju tänkt att åka hem imorgon. Men nu var det så att hela skolan var ledig imorrn och vi vet inte anledningen. Men då måste vi stanna till Torsdag och åka till skolan för att få några papper påskrivna av självaste rektorn. Men inte klagar jag att få vara med mamma & pappa en dag till, det gör nog inte lilla Abbe heller.

Nu hoppas jag att vi får en bra natt, och en lika bra morgondag som denna varit.

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0