Pip-Larsson har feber

Gårdagen var bra, mysig och trevlig. Ända tills Albin började bli sämre och sämre mot kvällen. Han hade knepiga kräkningar, lite magkramper och även feber. Sen så hade han ju sovit ovanligt mycket under dagen, för att vara han. Så det var väl febern som gjorde att han var trött då förstås.

Mamma funderar på att han kanske har magsjuka. För han var så grinig igår och kräktes hela tiden. T.o.m fem timmar efter måltid då han vaknade så kräktes han. Och det knepiga är att han några gånger har kräkts upp vanligt helt klart och ofärgat saliv...

Jag hoppas iallafall att det bara är tillfälligt och går över fort. För nu vill jag inte att lillgubben ska gå ner i vikt. Han som just börjat gå upp så bra.
Han fick iallafall käka på mig igår kväll, inatt och i morse - eftersom bröstmjölken är skonsammare än ersättningen, ifall att han har någon släng av magsjuka. Vilken himla tur att jag har mjölk kvar och kan amma vid ett sånt här tillfälle.

Han hade feber i morse också och fick en alvedonsupp igen.
Tog tempen nu, den har gått upp igen. Han verkar också vara öm i öronen. Han är så blek.
Inge roligt när han är dålig, som att han inte har nog? Självklart blir ju alla barn och bebisar sjuk ibland. Det är inte det. Men jag tycker att det hade kunnat vänta lite, för allting kommer så tätt inpå för min stackars lilla krake.

Men nu ligger Albin och Tommy i soffan och myser.

Mamma och pappa åkte just hem efter att jag varit med dom på ICA och handlat. Trist nu när dom är borta...
Jag och Albin får väl ta en tripp dit snart.

Idag blir det salladsrester för mig och Tommy. Får se om det kanske är något på bra teven, det är iallafall film klockan 21 - I spindelns nät. Jag tror att den är bra?

Snacka om snygg?  :)


Glad i sin mormors knä  :)


Det är ju tur att man kan vara glad emellanåt, fast man är sjuk & dålig.


Nu ska jag göra annat, återkommer senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0