En VAB-dag

Efter två veckor på jobbet blev det dags för min första VAB-dag med Hilma. Hon har inte varit kry sen i fredags. Feber, snorig (mer än vanligt) och en jobbig hosta. Så det är alvedon, nässpray och bisolvon som gäller inför kvällen, även laktulosen förstås. 


Dagen började med sovmorgon till klockan 7. Sedan har vi tittat på Lotta på Bråkmakargatan, som just nu är Hilmas favorit - det enda som gör att hon kan sitta stilla & nöjd i soffan i mer än en minut. Till och med en halvtimme! Har aldrig varit med om nåt liknande.


Igår kväll slutade det än en gång med att Abbe fick lägga sig i våran säng och somnade efter klockan 22. Så det var en väldigt trött kille jag fick väcka i morse. Ikväll satt jag hos honom tills han somnade i sin säng, vilket blev efter halv tio. Han verkar ha blivit rädd, tråkigt nog. För det har klatrat mycket nu efter den där händelsen. Våran älskade stackars pojke!


När båda barnen äntligen sov hade jag mys med Kajsa & Emilie resten av den korta kvällen. Ost & kex, tända ljus, tv-program och massa surr. Alltid lika trevligt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0