Som en ny pojke

Det har varit en ganska jobbig dag då det blivit mycket tjaffs och tjat här hemma. Abbe har varit på ganska dåligt humör och inte lyssnat alls, vilket såklart har gjort även mig på dåligt humör och ännu tröttare. Som tur var så kom Anneli & Max hit (och Theo låg ute och sov). Vi bjöd på våffellunch. Sen fick grabbarna busa & leka medans vi mammor surrade och drack kaffe. Väldigt uppskattat besök!
 
Efter vi hade ätit middag så for mina grabbar iväg till hockeyhallen. Det var verkligen skönt att få en liten tyst och lugn stund för mig själv. Jag plockade undan, fixade disken och hängde tvätt. När dom kom hem igen var Abbe som en ny pojke. Han var på så bra humör och jättego. Dom hade med sig paket från polarn & pyret och Abbe blev jätteglad över dom fina kläderna som han själv varit med och valt.
 
Vi tog ett härligt bad och så var det läggdax. Han valde att jag skulle läsa Lejonkungen, sedan somnade han gott. Jag fick ganska nyss "springa" upp då jag hörde världens smäll följt av lite grin. Han föll ur sängen! Men han kröp upp igen, jag bäddade om honom och han somnade om direkt. Hoppas att hans glada goa humör fortsätter imorgon och att vi kan hitta på nåt skoj.
 
Det blev några härliga bilder ikväll, både när han topsade öronen och posade i dom nya kläderna...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0