ÖVERVIKTIGT !

I somras när jag var hos barnmorskan på inskrivning i vecka 14 vägde jag 95 kg. Jag har varit överviktig ganska länge nu och gått upp & ner till & från. Iallafall så försökte jag träna så gott jag kunde så länge jag kunde under graviditeten för att försöka gå upp så lite som möjligt. Lyckades hålla vikten fram till vecka 23. Då blev det alldeles för jobbigt att röra mig pga ryggvärken, fogarna och bäckenet. Fick även massa sammandragningar, så jag ville vara väldigt försiktig.
 
Jag tog inte ens en liten promenad efter det. Tyvärr så tänkte jag inte så mycket på vad jag stoppade i mig heller. Så kilona kom med rasande fart på slutet. Från vecka 23 till vecka 40 gick jag sammanlagt upp 11 kg.
Den 22/1 - dagen då vi åkte in till förlossningen vägde jag alltså 106 kg. Hemskt, jag vet!
Men 1,5 vecka efter förlossningen hade jag gått ner 15 kg. Så nu stannar vågen på 91 och då har jag ju inte börjat röra på mig än.
 
Om vi glömmer för någon minut att jag i vilket fall är väldigt överviktig, så måste jag ändå säga att jag är ganska nöjd...
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Erika

Strunt i siffrorna, du är så otroligt fin ändå :)

Svar: Tack det var snällt sagt :) Men jag kan inte strunta i övervikten, sen är själva siffrorna inte det viktigaste :) Men vilken Erika är det? :)
AlbinsModer

2013-02-08 @ 18:01:51
Postat av: Fröken L

Åhh söta du.. Det kommer du motionera bort i ett kick vännen.. Jag vägde med 106 kg när jag skrev in mig på förlossningen med Stina i magen.. :)

Men stressa inte låt det ta sig tid, du kommer långt med promenader..

KRAM <3

Svar: Jadå jag tar det med ro, känner ingen stress. Bara jag kommer igång och rör lite på mig och förhoppningsvis blir lite piggare framöver så :) Jag är så nöjd att jag redan gått ner mer än jag gick upp :) KRAMAR <3
AlbinsModer

2013-02-08 @ 18:04:17
URL: http://liteomalltihop.blogg.se
Postat av: Petra Norström

Strunta i siffrorna som sagt. De är ju jätte bra att redan rasat i vikt. vill du ha ett tips som jag hört många prövat och rekommendera som jag är sugen på.
olga rönnberg googla på det.
Lycka till med Hilma, fint namn tycker jag heter ju vår lilla flicka med Hilma Jolie =) Hoppas allt gick bra och det var smätfritt.
Kramar

Svar: Ja det är inte bara siffrorna utan bara att jag vill må bra och bli lättare, det är som sagt många kilos övervikt. Men jag tar det inte med stress alls. Jag är nöjd att jag redan gått ner mer än jag gick upp :) Okej, ska kolla det. Men jag ska nog mest bara försöka röra på mig och tänka lite på vad jag stoppar i mig...Allt gick jättebra! Långt ifrån smärtfritt dock ;) Det var fruktansvärt intensivt men gick ganska fort, så det var skönt. Ja men va kul, visst är det fint :) Tack så mycket. Kram!
AlbinsModer

2013-02-08 @ 20:09:50
URL: http://petranorstrom.bloggplatsen.se
Postat av: Ullis

Men sötnöt, strunta i vad vågen visa.. Bara de blir normal temp. Ute ska vi ut o traska massor nu när ja oxå bli ledig :-) Ses nån dag!!! Puss o kram <3

Svar: Ja men jag är ju nöjd att jag gått ner mer än jag gick upp, på mindre än två veckor :) Sen är det ju inte bara pga vågens siffror, utan jag vill inte vara extremt överviktig.Ja jag ska börja promenera mer så fort jag orkar och det måste absolut bli skönare ute. Kyla är verkligen inte min grej ;) Puss & Kram <3
AlbinsModer

2013-02-09 @ 18:56:42
Postat av: erika

Bra jobbat! :).. och ut kom en väldigt fin liten prinsessa!

2013-02-10 @ 09:12:19
URL: http://stoltmammatillmira.blogg.se
Postat av: Annette

Du är så grymt duktig vännen! Och så otroligt vacker, den bilden på dig och Hilma är superfin :) Du kommer fixa detta galant, det vet jag :D Hur har det gick det för dig med KariTraa kläderna? Fick du behålla dem? Kramar!!

2013-02-11 @ 18:47:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0