Min Onsdag

Tog ledigt från jobbet halva dagen idag, dom sista tre timmarna. Hem och lagade mumsig lunch, vräkte i mig den och åkte sedan mot stan för ett viktigt ärende. Passade samtidigt på att gå i några affärer. Det blev några fynd iallafall, mest bra-att-ha-saker. Sedan for jag till stugan för att umgås med mamma & pappa en stund. Dom fick varsin liten present av mig, pappa för att han har fyllt år och mamma för att det snart är morsdag. Vi drack kaffe ute i någorlunda fint väder och tittade på när pappa målade sin nybyggda uteplats. När det var dags att fara hem igen blev det först ett stopp i Långsele för att köpa årets första mjukglass. Den gjorde att jag inte blev lika sömnig på hemvägen som ditvägen. Väl hemma så har jag dragit torrmoppen runt golven lite på nedervåningen, diskat lite, plockat ur o i diskmaskinen och plockat undan lite här o där. Det räcker för att jag ska bli helt slut. Då blev det alltså tv-soffan som gällde, och där sitter jag fortfarande. Jävligt ont har jag också. Men denna Onsdag slutade som en ganska bra dag ändå...


Mamma

Kaffe ♥

Pappa ♥

Utsikt ♥

Mjukglass ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0