Arbetsledaren kommer imorgon

Imorgon kväll vid sju-tiden kommer papsen min, som jobbat in en dag och tagit ledigt bara för att hjälpa oss. Han kommer ha med sig en massa fina saker också, som jag kanske kan visa er då. Och då börjar allvaret, där han går in som arbetsledare och jag & Tommy som lärlingar. Det händer verkligen saker när pappa är med och vi är ett bra teamwork alla tre.

Han kommer vara här tills Torsdag kväll. Under den tiden är det tänkt att taket och väggarna i hallen ska målas vita, även väggarna i tv-rummet och en massa lister ska bli vita. Mycket vitt blir det, eftersom vi bara kommer ha vita möbler också. Kommer kanske bli lite väl vitt. Men det är mest för att få det ljust o fräscht och för att vi inte riktigt vet hur vi vill ha det än. Så småningom kan man ju måla eller tapetsera nån fondvägg eller så. Men vitt är fint tycker jag.

Dom 2-3 våder tapet som fattades i vårt sovrum ska upp. Sen får vi se vad vi mer kommer fixa, det lär bli mer uppdatering om det sedan. Ser fram emot dessa dagar med pappa och det som kommer hända här hemma. Men inte hur jag kommer känna mig i slutet av veckan, med tanke på hur jag känner mig redan nu...



Pappa som rev tapet och tog bort lister...


Kommentarer
Postat av: Russin

hej hej..

vad skönt att få lite hjälp och lära sig.. :)



kramisar

2012-05-03 @ 17:51:10
URL: http://russinsdagbok.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0